Колкото са по-големи, толкова по-тежко падат: тази мъдрост, родена някога в света на бокса, чудесно съответства и на автомобилните компании. Историята на най-големите им гафове, довели до изтегляния на милиони автомобили от пазара и до рекордни съдебни дела и обезщетения, е всъщност поредица от нови и нови доказателства, че спестяването на дребно винаги излиза солено на финала.
Експлодиращият Ford Pinto. Оказа се, че компанията е знаела за дефекта, но е пресметнала, че ще й е по-изгодно да изплаща обезщетения на жертвите, отколкото да го отстрани
През първите 50 години от автомобилната ера гафовете и недоглежданията на производителите минават повече или по-малко метър: клиентите нямат навика да си търсят правата. Но с масовизацията на автомобила в Америка през 30-те скандалите зачестяват, регулацията се затяга и компаниите вече носят отговорност за грешките си. Ето 15 от гафовете на производителите, вдигнали най-голям шум през годините.
15-те най-големи гафа на производителите (ГАЛЕРИЯ):
През 90-те Daimler решава да пренесе лукса и при малките градски автомобили, и пуска на пазара първата А-класа. Но ентусиазмът рязко е охладен, когато се оказва, че в новосъздадения "лосов тест" малкият автомобил не просто не се справя със заобикалянето на препятствие, но директно се преобръща по таван. Част от проблема се крие в гумите с недостатъчно твърди страници, но основната вина е в конструкцията - с твърде висок център на тежестта и несъобразено с това окачване. Ранните екземпляри са отзовани и Mercedes прави доста корекции, преди да поднови производството.