Колкото са по-големи, толкова по-тежко падат: тази мъдрост, родена някога в света на бокса, чудесно съответства и на автомобилните компании. Историята на най-големите им гафове, довели до изтегляния на милиони автомобили от пазара и до рекордни съдебни дела и обезщетения, е всъщност поредица от нови и нови доказателства, че спестяването на дребно винаги излиза солено на финала.
Експлодиращият Ford Pinto. Оказа се, че компанията е знаела за дефекта, но е пресметнала, че ще й е по-изгодно да изплаща обезщетения на жертвите, отколкото да го отстрани
През първите 50 години от автомобилната ера гафовете и недоглежданията на производителите минават повече или по-малко метър: клиентите нямат навика да си търсят правата. Но с масовизацията на автомобила в Америка през 30-те скандалите зачестяват, регулацията се затяга и компаниите вече носят отговорност за грешките си. Ето 15 от гафовете на производителите, вдигнали най-голям шум през годините.
15-те най-големи гафа на производителите (ГАЛЕРИЯ):
През септември 2015 ЕРА изобличи концерна Volkswagen, че използвал специален софтуерен трик, за да заблуждава тестовете за вредни емисии за дизеловия си агрегат 2.0 TDI. После се оказа, че подобни шашми са правени и с други мотори - дизелови и бензинови. Скандалът доведе до оттеглянето на шефа на VW Мартин Винтеркорн и до ареста на шефа на Audi Руперт Щадлер. Глобите, компенсациите и другите разходи на VW по скандала вече надхвърлят 30 милиарда долара. В момента подобен скандал се развива във Франция с Renault и PSA Peugeot-Citroen.