След продължила дълго време рекламна кампания Lexus най-после разкри второто поколение на кросоувъра си NX. Това е първият от общо 20 нови или обновени модела, които компанията ще пусне на пазара до 2025 година.
При преминаването си на модулната платформа TNGA-K, която е в основата на Toyota RAV4 и Lexus ES, кросоувърът NX получава по-нисък център на тежестта и огромен брой нови технологии. Дизайнът не е променян радикално, тъй като първото поколение се радва на голям успех на пазара. Все пак са поставени нови фарове с интегрирани в тях L-образни светлини и променена решетка на радиатора. Задните светлини също са нови, променено е и логото.
Новостите в салона са много повече. Lexus NX получава многофункционален волан, 7-инчов екран на приборния панел, предлаган като опция 10-инчов проекционен дисплей и напълно нова информационно-развлекателна система Lexus Interface. В базовия си вариант тя е с 9,8-инчов дисплей, а като опция се предлага 14-инчов.
Комплексът разполага с вграден виртуален асистент, като може да обновява програмното си оборудване от разстояние и да запазва персоналните настройки на всеки шофьор. Той разполага и с цифров ключ, който може да се използва от 8 души. Безкабелната поддръжка на Android Auto и Apple CarPlay се предлага по желание на купувача.
Базовата версия на кросоувъра ще бъде NX 250, като тя разполага с 2,5-литров атмосферен двигател, развиващ 205 к.с. и 250 Нм. Моторът е свързан с нова 8-степенна автоматична скоростна кутия, като задвижването може да бъде предно или към четирите колела. В първия случай ускорението от 0 до 97 км/ч (60 мили) отнема 8,2 секунди, а във втория – 8,6.
Версията NX 350 е оборудвана с нов 2,4-литров турбомотор с мощност 280 к.с. и 430 Нм, свързан със същия автомат. При него ускорението от 0 до 60 мили в час е 6,8 секунди.
Най-важното попълнение в гамата на модела е NX 450h+. Това е първият зареждащ се хибрид на Lexus, като в основата му е 2,5-литров бензинов двигател. Системата е подобна на тази, която се използва при Toyota RAV4 Prime, като само на ток кросоувърът изминава до 58 км. Времето за ускорение до 97 км/ч е 6 секунди.
Lexus NX 450h+ разполага със система Predictive Efficient Drive, която е свързана с навигацията и оптимизира разхода на енергия. Тя изучава навиците на водача и така повишава ефективността при пътуване.
В семейството има още един хибрид, който е стандартен – NX 350h. Той заменя досегашния NX 300h, като съвкупната мощност на задвижващата система е увеличена с 20% - от 197 на 243 к.с. Разходът на гориво е намалял от 7,8 на 6,5 л/100 км, а времето за ускорение до 97 км/ч – от 8,7 на 7,2 секунди. Както и досега, системата Lexus Hybrid Drive използва втори електромотор за задвижване на задните колела.
Още снимки на новия Lexus NX - вижте в галерията:
Новият NX получава още последният пакет за безопасност Lexus Safety System+ 3.0, който разполага с функция за предотвратяване на сблъсък, подобрен круиз-контрол, асистент за безопасно излизане от паркинг. Кросоувърът се е обзавел с нови седалки, специално вътрешно осветление и панорамен покрив. Моделът ще се предлага и с ниво на оборудване F Sport с адаптивни амортисьори и спортен салон.
Снимки: Lexus