Повечето производители препоръчват конкретни срокове за техническото обслужване на техните автомобили. То варира в зависимост от марката и модела на превозното средство, като най-често е след изминаването на между 10 000 и 15 000 км. Ако автомобилът не прави такъв пробег, то обслужването трябва да се прави поне веднъж годишно.
Много от автомобилите обаче се експлоатират при по-тежки условия. Затова и смяната на маслото и течностите, на филтрите, ремъци, накладките и други основни консумативи е по-добре да се правят по-често, отколкото препоръчва производителят.
8 задължителни операции при обслужването (ГАЛЕРИЯ):
Смяна на ангренажен ремък - по-добре е да се презастраховате
Тази много важна процедура трябва да се извършва тогава, когато е препоръчано от производителя. Късането на ремък обикновено има катастрофални последствия за повечето от съвременните мотори. Дори ако автомобилът се кара малко, гумата остарява. Затова е ремъкът трябва да се смени най-късно до седмата година.
Тази много важна процедура трябва да се извършва тогава, когато е препоръчано от производителя. Късането на ремък обикновено има катастрофални последствия за повечето от съвременните мотори. Дори ако автомобилът се кара малко, гумата остарява. Затова е ремъкът трябва да се смени най-късно до седмата година.