Повечето производители препоръчват конкретни срокове за техническото обслужване на техните автомобили. То варира в зависимост от марката и модела на превозното средство, като най-често е след изминаването на между 10 000 и 15 000 км. Ако автомобилът не прави такъв пробег, то обслужването трябва да се прави поне веднъж годишно.
Много от автомобилите обаче се експлоатират при по-тежки условия. Затова и смяната на маслото и течностите, на филтрите, ремъци, накладките и други основни консумативи е по-добре да се правят по-често, отколкото препоръчва производителят.
8 задължителни операции при обслужването (ГАЛЕРИЯ):
Преждевременната смяна на свещите е излишна. Ако по регламент те трябва да бъдат сменени на 60 000 км или веднъж на 4 години, но изминавате 5000 км годишно (20 000 км за 4 години), но така и така на четвъртото техническо обслужване при дилъра това ще се случи. Нито керамичните изолатори, нито скъпите метали по електродите се износват с времето, така че няма какво да им стане.
По-големият годишен пробег обаче може да бъде опасен. Износването на свещите и образуването на нагар по тях пречи на нормалната работа на двигателя. Разходът на гориво се увеличава, появяват се и проблеми със запалването. При износване на изолатора на централния електрод може да се стигне и до повреда на цилиндъра.