Повечето производители препоръчват конкретни срокове за техническото обслужване на техните автомобили. То варира в зависимост от марката и модела на превозното средство, като най-често е след изминаването на между 10 000 и 15 000 км. Ако автомобилът не прави такъв пробег, то обслужването трябва да се прави поне веднъж годишно.
Много от автомобилите обаче се експлоатират при по-тежки условия. Затова и смяната на маслото и течностите, на филтрите, ремъци, накладките и други основни консумативи е по-добре да се правят по-често, отколкото препоръчва производителят.
8 задължителни операции при обслужването (ГАЛЕРИЯ):
Смяна на въздушен филтър - важни са моточасовете
Въздушният филтър се сменя, ориентирайки се по неговата замърсеност, а не по препоръчаните срокове. В града пробегът на автомобила може да е по-малък, но времето, в което е работил мотора, да е по-голямо заради задръстванията. Тези, които живеят в големия мегаполиси, както и тези, които карат колите си по прашни пътища, трябва да правят тази процедура по-често.
Въздушният филтър се сменя, ориентирайки се по неговата замърсеност, а не по препоръчаните срокове. В града пробегът на автомобила може да е по-малък, но времето, в което е работил мотора, да е по-голямо заради задръстванията. Тези, които живеят в големия мегаполиси, както и тези, които карат колите си по прашни пътища, трябва да правят тази процедура по-често.