Надеждността и разходите по обслужване са сред основните фактори за повечето шофьори при избора на автомобил, но някои все още се ориентират по стартовата цена и съвсем забравят, че след това ще им се наложи да плащат допълнително. Не трябва обаче да се мисли, че ако станете собственик на надеждно превозно средство, то след това няма да ви се наложи да харчите пари за него.
Идеалната кола не съществува, тъй като всяка машина трябва да посети сервиз за планово обслужване. А първото е само 3 месеца след закупуването като нова и това накара анализаторите от компанията We Predict да изчислят средния разход на клиентите. В проучването са участвали 800 000 автомобила от различни марки, като те са разделени на две категории - масови и премиум.
Оказва се, че обслужването на колите от първата категория излиза средно по 33 долара, а на вторите - 69 долара. Най-евтино (в САЩ) при масовите марки излиза ремонтът на Honda - 21 долара, а в тройката попада още Hyundai (22 долара) и Buick (24 долара). Антирекордът е за марката GMC, чиито собственици е трябвало да платят средно по 132 долара.
При премиум-марките най-евтини за обслужване се оказват Acura и Lexus - по 30 долара. Добри резултати в това отношение постигат Infiniti, Volvo, Genesis и Audi, докато на обратния полюс е германският бранд Porsche със 167 долара.
Ако се разглеждат конкретните модели-победители в отделните класове, картината изглежда по следния начин:
Масови модели
субкомпактни автомобили – Chevrolet Spark
компактни автомобили – Honda Civic
средноразмерни автомобили – Honda Accord
големи автомобили – Chrysler 300
компактни кросоувъри – Ford EcoSport
средноразмерни кросоувъри – Nissan Murano
големи SUV – Toyota Sequoia
миниванове – Kia Sedona
електромобили – Chevrolet Bolt.
Премиум-модели
компактни кросоувъри – Lexus UX
средноразмерни SUV – Lexus GX
големи SUV – Infiniti QX80
средноразмерни пикапи – Ford Ranger
големи пикапи – Ram 1500
тежки пикапи – Ford F–250
електромобили – Audi e–tron