Повечето производители препоръчват конкретни срокове за техническото обслужване на техните автомобили. То варира в зависимост от марката и модела на превозното средство, като най-често е след изминаването на между 10 000 и 15 000 км. Ако автомобилът не прави такъв пробег, то обслужването трябва да се прави поне веднъж годишно.
Много от автомобилите обаче се експлоатират при по-тежки условия. Затова и смяната на маслото и течностите, на филтрите, ремъци, накладките и други основни консумативи е по-добре да се правят по-често, отколкото препоръчва производителят.
8 задължителни операции при обслужването (ГАЛЕРИЯ):
Регулиране на клапани - от това не се пести
Клапаните не чукат? Това не е гаранция, че всичко е наред. При съвременните мотори хлабините на изпускателните клапани постепенно намаляват. Така може да се стигне до "затягане", което води до неговото изгаряне или разпадане, като отломките може да повредят цилиндъра. Особено внимателни към това трябва да бъдат собствениците на автомобили на газ, при които износването на изпускателните клапани става два пъти по-бързо.
Клапаните не чукат? Това не е гаранция, че всичко е наред. При съвременните мотори хлабините на изпускателните клапани постепенно намаляват. Така може да се стигне до "затягане", което води до неговото изгаряне или разпадане, като отломките може да повредят цилиндъра. Особено внимателни към това трябва да бъдат собствениците на автомобили на газ, при които износването на изпускателните клапани става два пъти по-бързо.