Безстепенните (или вариаторни) скоростни кутии са измислени в Германия, но далеч по-голямо разпространение получават в Япония. Много автомобили от Страната на изгряващото слънце използват такива трансмисии, които в процеса на експлоатация са доказали своята ефективност. С "безстепенни автоматици" са оборудвани редица познати коли дори и на европейски производители, които използват общи платформи с японските си партньори.
Вариаторните трансмисии са доста икономични и не по-малко важно за автомобилните производители - доста по-евтини за производство. Но наред с плюсовете си имат и редица важни недостатъци, които оказват огромно влияние върху продажбите.
Ето кои са тези несъвършенства, които са донесли на тези кутии прякора "най-неприятната трансмисия":
Защо вариаторът се счита за "най-неприятната" трансмисия (ГАЛЕРИЯ)
Когато карат кола с вариатор, водачите не харесват звука му, когато работи, дори и на нови кутии. Този звук се издава от металния верижен колан и въртящите се конуси на ролките. Факт е, че за разлика от конвенционалната хидромеханична трансмисия, предавателното отношение във вариатора се реализира поради движението не на зъбните колела, а на ремъка, който работи чрез силата на опън и триене. Под натоварване при високи обороти се създава уникален акустичен съпровод, който винаги присъства и преминава през всяка шумоизолация, точно както високочестотното виене на електрическа врата се разпространява през бетонни стени и подове.