Безстепенните (или вариаторни) скоростни кутии са измислени в Германия, но далеч по-голямо разпространение получават в Япония. Много автомобили от Страната на изгряващото слънце използват такива трансмисии, които в процеса на експлоатация са доказали своята ефективност. С "безстепенни автоматици" са оборудвани редица познати коли дори и на европейски производители, които използват общи платформи с японските си партньори.
Вариаторните трансмисии са доста икономични и не по-малко важно за автомобилните производители - доста по-евтини за производство. Но наред с плюсовете си имат и редица важни недостатъци, които оказват огромно влияние върху продажбите.
Ето кои са тези несъвършенства, които са донесли на тези кутии прякора "най-неприятната трансмисия":
Защо вариаторът се счита за "най-неприятната" трансмисия (ГАЛЕРИЯ)
Безстепенното увеличаване на ускорението предизвиква подсъзнателно недоверие и съмнения относно надеждността на трансмисията. Разбирайки водачите, автомобилните производители се опитват да придадат на вариатора характеристиките на конвенционалната автоматична трансмисия. Те записват програмирани режими на работа в паметта, принуждавайки ролките да бъдат във фиксирани позиции за дълго време, симулирайки различен на брой предавки. Това са така наречените спортни и ръчни режими на работа, които повтарят набора от предавки на хидромеханичния автоматик. Въпреки това, при нормално задвижване, вариаторите продължават да живеят свой собствен специален живот.