IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Колко всъщност изминават колите на ток?

Тест на 21 електромобила в реални условия показа изненадващи резултати

Норвежката автомобилна федерация провери колко е реалният пробег на най-популярните електрически модели на пазара. За целта бяха тествани 21 коли от различни класове, като всички са с нулеви вредни емисии. Идеята е да се провери, дали резултатите им се различават от обявените от производители стойности, измерени по стандарт WLTP.


електромобили


Тестът беше проведен при строги правила. Всички автомобили се карат по един и същи маршрут, като климатикът им е настроен на една и съща температура, без да се използва функцията за предварително загряване на салона. Електрически коли преминаха през градски участък, извънградски шосета и магистрали, като максималната скорост на тях беше 110 км/ч.

След това електромобилите се отправиха към планински път, където трябваше да преодолеят едно изкачване. Тези с по-голям пробег дори направиха две изкачвания. Всички машини бяха карани, докато енергията в акумулаторите им се изчерпи напълно и те спрат.

Оказва се, че от общо 21 тествани модели 18 са изминали по-големи разстояния от обявеното от производителя. Под стойностите на WLTP са единствено Polestar 2, Citroen e-C4 и Xpeng G3 – съответно с 3, 51 и 12 км. На обратния полюс е Tesla Model 3 Long Range, който измина 654,9 км при обявени 614 км.


електромобили


Втори се класира Ford Mustang Mach-E Long Range RWD, който декларира 610 км пробег, но е изминал 617,9 км. Първите два електромобила в класирането стигнаха дотам, че показаха заряд от 0% на 600 км и след това продължиха в защитен режим, докато в крайна сметка спряха край пътя.

На трета позиция остана Volkswagen ID.3 (с батерия с капацитет 77 кВт/ч) - изминати 564 км в сравнение с декларираните 554. Последваха BMW iX3 - 556,2 км вместо 432, Hyundai Kona - 537 км вместо 484 км и Audi e-tron GT - 528,1 км вместо 468 км.

Ето я пълната класация от теста:

електромобили

В първата графа са посочени изминатите километри, а във втората е обявеното от производителя разстояние.

0 от 500
  • #13
    15 rate up comment 1 rate down comment
    AAV ( преди 2 години )
    Не го мислете... Независимо какво предпочитате, след 2025г, като влезе в сила Евро 7, на пазара на нови коли ще се предлагат предимно електрически коли за хора с повече финансови възможности и по-мощни коли с ДВГ за хора с неограничени финансови възможности. Останалите ще продължат да карат старичките си возила и ще коментират в Аутомедия ;)
  • #12
    12 rate up comment 9 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Точно така най-надеждните коли са Тесла, когато вали, багажника ти става аквариум, когато минеш през локва ти пада бронята, ако пуснеш автопилота той катастрофира, лявата и дясна врата са с различен цвят тапицерия, ако си подпреш главата на подглавника и той се разпада не понасял пот. Разминаването във фугите не е дефект а придава чар на колата и никога не включвай централното заключване, защото не се знае в кой момент ще се самозапали и ще трябва по най-бързия начин да напуснеш автомобила.
  • #11
    6 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Виждам доста положителни неща в този тест, все повече коли минава над 500км. с едно зареждане, нещата напредват, надявам се до 5-10г. да имаме коли с 1000 км. пробег и тогава няма да има нито една причина да гаснем по ДВГ. Тогава всичко ще приключи. Дори хората с по-малки възможности ще хвърлят старите ДВГта, и ще дадът малко пара отгоре за електричка, защото ще им излиза по-евтино.
  • #10
    6 rate up comment 2 rate down comment
    Тинтири-минтири ( преди 2 години )
    до #10: Дори да е сценарий за само 5% от шофьорите - 5% е доста. Но дори да ти приемем тезата - тогава защо са ти подобни безсмислени 5-600 километрови батерии? Значи в крайна сметка съм прав: единственото нужно е 20 кВч батерия в малка градска бълха, която покрива дневните ти нужди с пробег от 100+ км... странно обаче не съм срещал електричар, да каже да искам Зое с малка батерия или Смарт - всички все Тесли с по 100 киловата искате ;) Май не е до електриката - екологията? Май е до култа ;)
  • #9
    3 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    15 - частично си прав. Има различни ситуации. Може през седмицата да правя 30-50км на ден шосе, но уеекенд ми се случва 600+ само за ден и то магистрала само. Познавам хора, които пътуват всеки ден 30км на посока и 90% е магистрала. Така че, карането по магистрала не е точно изключение. Но говоря за ситуации извън БГ, където живота е орранизиран малко по различно и не всички са се набутали в града.
  • #8
    4 rate up comment 4 rate down comment
    до 9 ( преди 2 години )
    КПД-то е хубаво нещо но само по себе си не означава нищо. Газотурбинния двигател е с близо 2 пъти по високо КПД от ДВГ ама, караме ли такива коли.
  • #7
    5 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Щеше да е интересно и по-полезно да направят сметка за разхода на енергия - кое задвижване е най-ефективно. Иначе е ясно че колите с най-големи батерии ще изминат най-много.
  • #6
    11 rate up comment 3 rate down comment
    до 2 ( преди 2 години )
    Да, Модел 3 на - 10 градуса със 130 минава 330 като ползваемият й капацитет е 70 кВтч и това е супер резултат. Това е сценарий за до 5% от населението (на море никой зимата не ходи и почти никой не кара 3 часа без да спре на път за ски), така че колата устройва всичките останали 95%
  • #5
    10 rate up comment 1 rate down comment
    VAYK ( преди 2 години )
    Само в града, където караме бангиите в 90% от времето, тия ще дадат и с 20-30% над пробега по WLTP-то...
  • #4
    8 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    3 - да те допълня - макс. 110км/ч значи средна е не повече от 60-70 с мъка 80. Интресно е как е разделен маршрута - колко градско, колко извън, магистрала и колко в планината. Нищо простив ел. коли - който им се кефи да ги кара, но да спре да се парадира колко били добри, колко били хубави и колко евтино било да пътуваш. Всеки сам да си прави сметките дали си струва или не. Само за инфо - цената на тока извън БГ, не е 20ст, Германия примерно е 30-35цента (70ст).