Животът постоянно ускорява темпо в последните десетилетия - включително и при двигателите с вътрешно горене. Навремето цилиндрите и буталата бяха едни от най-издръжливите компоненти - често се случваше автомобилът да ръждяса и да се разпадне, преди двигателят да откаже.

При старите агрегати с хода на времето стените на цилиндрите се оглаждаха и ставаха огледални, полите на буталата постепенно губеха слоеве метал и изтъняваха, а в горната част на цилиндъра бавно се образуваше "стъпалце" в зоната, където спира горният компресионен пръстен. Всичко това бе постепенен, доста бавен процес.
Съвременните двигатели обаче често приключват живота си по друг начин: при тях се образуват надирания. Това е доста по-бърза смърт. Нека видим какво я причинява, и пет добри съвета от експертите на ZR как да я избегнете.
Надиранията: причини и 5 начина да ги избегнем (ГАЛЕРИЯ):
Нещо, доста напомнящо на надирания, се появява на цилиндровите стени и буталните поли, когато в цилиндъра попаднат външни частици - примерно песъчинки. Дори между металните повърхности да има достатъчно разстояние, тези външни частички осъществяват триене между тях и ги повреждат.
Песъчинки попадат в двигателя най-често по два начина: или през отверствията на свещите при подмяната им, или през всмукателния колектор, когато въздушният филтър е стар или увреден.
Имайте обаче предвид, че това са абразивни увреждания, а не надирания.


0