Животът постоянно ускорява темпо в последните десетилетия - включително и при двигателите с вътрешно горене. Навремето цилиндрите и буталата бяха едни от най-издръжливите компоненти - често се случваше автомобилът да ръждяса и да се разпадне, преди двигателят да откаже.

При старите агрегати с хода на времето стените на цилиндрите се оглаждаха и ставаха огледални, полите на буталата постепенно губеха слоеве метал и изтъняваха, а в горната част на цилиндъра бавно се образуваше "стъпалце" в зоната, където спира горният компресионен пръстен. Всичко това бе постепенен, доста бавен процес.
Съвременните двигатели обаче често приключват живота си по друг начин: при тях се образуват надирания. Това е доста по-бърза смърт. Нека видим какво я причинява, и пет добри съвета от експертите на ZR как да я избегнете.
Надиранията: причини и 5 начина да ги избегнем (ГАЛЕРИЯ):
Друга потенциална заплаха за модерните двигатели идва от каталитичния конвертор, или по народному - катализатор. За повече ефективност (а и като средство срещу зачестилите кражби) производителите масово започнаха да го монтират не под автомобила, а в двигателния отсек, веднага след цилиндровия блок.
Някои катализатори са на метална основа. По-рискови са керамичните. Когато са монтирани в изпускателния колектор, те са на разстояние 20-30 см от клапаните. С времето (обикновено след пробег от 50 до 100 хиляди километра, в зависимост от качеството на горивото) керамиката започва да се разрушава. Частици от нея могат да попаднат в двигателя през отворените клапани. Рискът е най-висок при двигателите с рециркулация на отработилите газове. При турбодвигателите самият турбокомпресор предпазва от такъв сценарий.


0