IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Електромобилите повтарят интернет-бума от преди 20 години

Колите на ток ще превземат индустрията по-бързо от очакваното, категоричен е експерт от BBC

Може ли интернет-експлозията от преди около двадесет години да показва как ще бъдат възприети електрическите автомобили? Според главния кореспондент на BBC за околната среда - Джъстин Роулат, отговорът е да.


електромобили


„Случващото се в автомобилната индустрия не е просто промяна в потребителското търсене, а технологична революция. Изглежда повечето производители споделят това мнение и затова бързо се насочват към EV-модели. Това ускорява смъртта на двигателя с вътрешното горене, като някои компании вече се отказват от него“, пише в анализа си Роулат.

Експертът посочва и конкретни примери - General Motors обяви, че ще премине изцяло на електромобили до 2035 г., а Ford планира всички превозни средства, продавани в Европа, ще бъдат електрически до 2030 г. Volkswagen вече обяви, че 70% от продажбите ще бъдат на коли на ток през 2030 г., докато Jaguar смята да се откаже от двигателите с вътрешно горене през 2025 г. Lotus ще стори същото през 2028 г., а Volvo – през 2030 г.


електромобили


„Има основателна причина за масовия отлив от бензиновите двигатели. Въпреки общия спад на продажбите на автомобили с 1/5 по време на пандемията, резултатите на електромобилите на пазара са се увеличи през 2020 г. с 43% - до 3,2 млн бройки“, посочва експертът.

Роулат припомня, как през 1995 година около 16 млн. души ползваха интернет. Техният брой през 2011 година вече е 513 млн, а в наши дни – 3 млрд. Това увеличение се дължи основно на по-ниските цените, които направиха компютърния хардуер по-достъпен. Същото в момента се отнася и за електрическите коли – доскоро те бяха прекалено скъпи заради високите цени на батериите, но това вече се променя.


електромобили


„Преди 10 години един киловат/час на батерията струваше 1000 долара, сега е 1000 долара. Прогнозите в момента са, че до 4 години броят на продажбите на електромобили ще се увеличи с 20%, а до 2030 г. - с 40%. Оттам-нататък – през следващите 10 години, както може да се очаква, всеки нов автомобил в продажба, на практика, ще бъде електрически. Ни сме в зората на еволюцията на ЕV, но съвсем скоро тя ще разкрие пълната си сила“, категоричен е експертът по околна среда на BBC.

0 от 500
  • #19
    5 rate up comment 2 rate down comment
    TSLA ( преди 3 месеца )
    Много забавно търсите под вола теле и страшни конспирации. 2 елементарни причини: ауспух (демек СМОГ под носа ти) и ток (демек петролът е геополитика и щом не го добиваш, си с главата в торбата). Никой не иска да внася петрол. Всеки произвежда ток. От просто по-просто и елементарно! Световният океан да е петрол, пак няма да стигнеш цена 2 кинта на сто или 0 на сто при собствено произведен ВЕИ ток. Собствен сервиз да имаш, колата ти пак ще се чупи повече и от най-евтината електричка.
  • #18
    3 rate up comment 1 rate down comment
    До Гост ( преди 3 месеца )
    Купували електрически коли, защото не плащали данъци и паркирали безплатно?! Разликата в цената все още е такава, че и 100 години да не плаща данък и да паркира безплатно пак няма да я избие. И това добавено към икономията от гориво. Хората, които дават 80-100000 лева за кола не се притесняват, че ще платят 200 или 300 лева данък. Или че ще пуснат смс за 2 лева. Да гледаш на нещата от различни гледни точки май не ти е сила. А ти въобще карал ли си електрическа кола?
  • #17
    6 rate up comment 3 rate down comment
    Гост ( преди 3 месеца )
    Литъра бензин е 70 стотинки, останалото е акциз и данък. Електроенергията също е акцизна стока и kWh може да 5 лева тогава. Ама гладна кокошка, просо сънува. Не мога да разбера как може да има толкова наивни хора като теб.
  • #16
    6 rate up comment 2 rate down comment
    До 15 ( преди 3 месеца )
    Тогава литъра бензин ще е 4 лева и пак ще е по-евтино с електричка, даже и без субсидии!
  • #15
    7 rate up comment 3 rate down comment
    Гост ( преди 3 месеца )
    Ами като познаваш, я ги питай защо предпочитат електричките. Хайде да не си говорим празни приказки, предпочитат ги, защото не плащат данък, не плащат зони и зареждат без пари. Само, че в статията става дума за масовост, а тя настъпи ли забравяш за всички тези благинки и тогава ще запеете друга песен. То с дискриминация, субсидии и забрани и баба знае. Мислете малко преди да цъкате с език и да вярвавате в безплатния обяд, който никога не е съществувал.
  • #14
    6 rate up comment 3 rate down comment
    До 13 ( преди 3 месеца )
    Няма нужда някоя жена на пазара да ми го казва, нито световната конспирация да ме облъчва. Аз самият познавам хора с електрически коли, които са доволни и не съжаляват. Така че вярвам на проучванията, които твърдят, че огромният процент собственици на електромобили са доволни от избора си и пак биха го повторили. Относно цените ще кажа, че и сега има коли с ДВГ, които средностатистическият човек не може да си ги позволи и ел. коли, които са достъпни.
  • #13
    5 rate up comment 5 rate down comment
    Анонимен ( преди 3 месеца )
    Пълни глупости ! Нито търсенето е предизвикало появата на електрокарите нито техническа революция . Причината за тяхното разпространение е политически налагана от няколко държави под глобалистки контрол. Да сравняваш това творение на задкулисните играчи с интернет който се разпространи напълно независимо и без ничия помощ е в най-добрия случай непознаване на обстановката . Между другото BBC и Guardian са британските медии пропагандатори на зеления социализъм - сами решете дали им вярвате.
  • #12
    9 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    В Китай над 500 компании започват да произвеждат масово електромобили, и то по-евтини от аналогична бензинка. До 10 години са залели целия свят.
  • #11
    2 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Чак пък бум!
  • #10
    4 rate up comment 1 rate down comment
    RD ( преди 3 месеца )
    Всъщност трябват доста повече клетки, за да се проумее какво си написал :) Предполагам се шегуваш, няма как да си само толкова умен.