IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Колите на ток в Европа се карат повече от тези с двигател с вътрешно горене

За година електромобилите минават средно с по 630 километра повече

Собствениците на електромобили в Европа изминават повече километри с тях на година, отколкото с коли с традиционни двигатели. Това стана ясно от проучване, направено по поръчка на японския производител Nissan. При това повечето от тях не се притесняват от пробега, като са напълно доволни от броя на зарядните станции в момента.


електромобили


Резултатите от изследването показват, че собственик на електромобил изминава с 630 км повече на година отколкото притежателя на кола с двигател с вътрешно горене. Според вице-президента по продуктова стратегия на Nissan Europe - Арно Шарпантие, това доказва, че колите на ток са не само разумен избор, но и удобно средство за придвижване.

"Това проучване показва, че предразсъдъците спрямо електрически коли и най-вече опасенията за техния пробег трябва да отидат в миналото", коментира резултатите Шарпантие.


електромобили


Оказва се, че собственик на кола с двигател с вътрешно горене изминава 13 600 км на година, а притежател на електромобил - 14 300 км. Най-увлечени по колите на ток са италианците, като те изминават над 15 000 км. Жителите на Нидерландия са след тях д 14 800 км.

Повечето шофьори хвалят своите електромобили - 69% отбелязват, че са доволни от инфраструктурата, а 70% твърдят, че пробегът на колите им дори е по-голям от това, което са очаквали. В същото време 30% от собствениците на коли с двигател с вътрешно горене са категорични, че никога няма да си купят кола на ток, като 58% се опасяват от малкия пробег.

Снимки: Motor

0 от 500
  • #59
    3 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    До всички които никога няма да си купят електрическа кола:както си карам срещам ваши съмишленици, с каруци. Трябва да ви се признае, упорит вид сте, не щете новото и това е.
  • #58
    1 rate up comment 1 rate down comment
    Щирлиц ( преди 2 месеца )
    Ауууууууууууууууууууу,верно ли?
  • #57
    2 rate up comment 2 rate down comment
    Асан ( преди 2 месеца )
    Пари ми дай акъл не ми давай
  • #56
    8 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Аз карам само градско. За 11 години съм навъртял 40 000 км. Хич даже не ми трябва кола, само й плащам разходи. Но къде се зарежда ако живееш в апартамент в София?
  • #55
    3 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 3 месеца )
    От кой доставчик е тоя ток по 9ст, за какви количества е тази цена?
  • #54
    2 rate up comment 4 rate down comment
    до к. к. ( преди 3 месеца )
    Така е човече, само че докато не променят нещата (закони, данъци, чисти зони и т.н) докато ти си заредиш Бенца с ток, в КАТ са се регистрирали още минимум 30 дизела, на които веднага ще им махнат ДПФите и ще започнат да бълват и да цапат като абсолютно обезмислят инвестицията, която си направил (в екологично отношение)
  • #53
    11 rate up comment 15 rate down comment
    к. к. ( преди 4 месеца )
    Естествено, че ще е така. Аз например, зареждам моя Бенц в гаража с ток на цена 9ст/квтч и минавам 30-40 км градско всеки ден на цена 3 лв/100 км. На магистралата пак съм цар с над 1000 км. пробег, но дизелът ми струва около 10 лв/100 км. По принцип цената на горивото не ме касае особено, но удоволствието да караш практически без пари е голямо. А и не цапам и не замърсявам прекрасната ни столица с азотни, серни окиси и твърди частици...
  • #52
    4 rate up comment 5 rate down comment
    Гост ( преди 4 месеца )
    #55, ще вярвате ами, какво друго ви остава. За това си има екофашизъм, защото ако ще разчитате, че тези 1% с електрички дори и от тях има 1/5, които не ги искат повече, всички ще спрат да ги правят. Но колелото се върти.
  • #51
    8 rate up comment 5 rate down comment
    Гост ( преди 4 месеца )
    Използват същте електродвигатели, как да нямат? И къде ги видя тези твърдетелни батерии без антифриз? Предпочитам ДВГ на спирт и водород отколкото да ме облъчват стотици хиляди ватове в купето.
  • #50
    17 rate up comment 8 rate down comment
    анонимен ( преди 4 месеца )
    До 51РАзбира се, че лектричките от 19 век нямат ама нищо общо с тези днес! А антифриз не е изобщо нужен в новите твърдотелни батерии. Но ти не четеш. Защо ти е двигател с много триещи се части и ниско КПД, изхвърлящ изгопрели газове, като вече има безшумни ел.коли без изгорели газове и с много малко износващи се части. Няма съединители,няма маховици, няма ремъци, няма дюзи, няма турбини и какви ли не глупости излишни и оскъпяваи поддръжката.