IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

И притежанието на електромобил се оказва по-скъпо от стандартен модел

Цените в сервиза са два пъти по-високи от тези за кола с бензинов двигател

Електромобилите често се позиционират като превозни средства, чиито експлоатационни разходи са по-ниски от тези на автомобили с двигател с вътрешно горене, но това не е точно така. Изследване на компанията We Predict показва, че през първите 3 месеца след закупуването на кола на ток тя излиза два пъти по-скъпо от стандартен модел.


Renault Zoe


В проучването са прегледани милиони документи по ремонта и техническото обслужване, за да се изчислят разхода на собственик на електромобил през първите 90 дни след закупуването му. Оказва се, че за кола на ток те са средно 123 долара, докато за модел с бензинов двигател те са 53 долара.

Според резултатите от изследването, резервните части за електромобил струват средно 65 долара, а за бензинова кола - 28 долара. Освен това, за обслужване на електрическа кола се плаща на механик средно 58 долара, а за стандартен модел - 25 долара.


VW ID.3


В тези разходи влизат ремонтите по гаранция и обслужване, които се поемат от производителя, така че самият собственик може и да не усети това по джоба си. Още повече, че през първите 3 месеца много малко автомобили влизат в сервиза за каквито и да е ремонти, но въпреки това, сериозната разлика е факт.

Такава има и при автомобилите от премиум-клас, при които разходите за първите 90 дни са 69 долара, докато масовите модели излизат около 33 долара. Както отбелязва Джеймс Дейвис, основател и генерален директор на We Predict, високите цени за ремонт на ранен етап със сигурност водят и до високи ремонти по-късно. А това означава, че влизането на електромобил в сервиза със сигурност ще струва повече на собственика му повече отколкото бензинов модел.

0 от 500
  • #35
    1 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 5 месеца )
    Какъв сервиз и електричка, това са взаимно изключващи се неща. Те хората за това ги купуват че не трябва да се занимават със сервизи.
  • #34
    6 rate up comment 1 rate down comment
    Минтирит ( преди 6 месеца )
    Ами и ти кефиш. Четеш заглавието и го мислиш за факт. Но не взимаш предвид, че в много случаи заглавието казва точно обратното на това, което се говори в статията. В конкретния случай просто няма връзка. Какво общо има притежанието на електромобила с гаранционното му БЕЗПЛАТНО обслужване?
  • #33
    6 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 6 месеца )
    Афтурина веднага да се извини публично, как може да дръзне да говори против ел-колите. Това е все едно да пусне статия против ваксините..
  • #32
    8 rate up comment 5 rate down comment
    Ония ( преди 6 месеца )
    ДВГ не работи само с петрол! Ел двигателя също се нуждае от профилактика! Рециклиране на батерия струва повече от производството и! Производството на батерии е енергоемко и много по вредно за околната среда от дори мазута! Ноооо за това никой от вас не мисли.Ток и в момента недостига! Произвежда се с въглища /ВЕИ е под 2%/! За справка виж откритите рудници в Германия!
  • #31
    7 rate up comment 7 rate down comment
    Тинтири-минтири ( преди 6 месеца )
    Електрофилите не кефите... направо къдрите :D Хората са ви дали голи факти в цифри и вие пак кат шопУ разправяте, че те такоУ животнЪ нЕма - велики сте бацета!
  • #30
    2 rate up comment 4 rate down comment
    Параход ( преди 6 месеца )
    Обслужването на електрически локомотив също е било по-скъпо от това на парен в началото.
  • #29
    12 rate up comment 2 rate down comment
    Допълнение ( преди 6 месеца )
    Както виждаш в различните часове токът ти е между 8 и 22 ст. Тоест 20 хил. километра с SUV (4000квч) годишно ти излизат между 320 и 880 лв. Ако не ти пука за цената зареждаш когато ти е кеф, но ако искаш пестиш едни 560 лв. Ако имаш собствени фотоволтаици може и по-евтино да излезе. За същия пробег (2000 л. бензин) независимо кога и къде зареждаш, ще ти струва около 4000 лв и зависи от арабите, а не от тебе. Колко да се вдигне този ток? 1лв.за киловатчас за да стигнеш 4000 лв. годишно?
  • #28
    8 rate up comment 1 rate down comment
    До долния ( преди 6 месеца )
    Така е! Никой не ти гарантира, че цените ще са същите като днес и това е нормално. Все пак очакваме либерализация на пазара и цените ще зависят от търсенето и предлагането. Колкото по-малко става предлагането, толкова повече ще се вдига цената на тока. После ще последва другия цикъл, защото ще стане рентабилно изграждането на нови мощности предимно от ВЕИ, които ще направят свръхпредлагане в определени часове, когато пече или *** много и тогава ще е много изгодно за зареждане.
  • #27
    5 rate up comment 13 rate down comment
    глас от тъдява ( преди 6 месеца )
    Скоро ще падне и мантрата за ниската цена на км, защото никой не ви гарантира , че цената на тока няма да се удвои за догодина или за другия месец- Февруари платих 0,05 за киловат, март бяха 0,065 ,а в последната фактура 0,09, и от другия месец правителството въвежда ЗАДЪЛЖИТЕЛНИ часови зони с НОВИ цени започващи от 0,08 вечер , до 0,22 през натоварените часове ...
  • #26
    13 rate up comment 0 rate down comment
    Хаха ( преди 6 месеца )
    Трябва ли да нямам средно образование, за да стана мисирка в тая медия? Или е достатъчно да съм просто некомпетентен и *** като цяло.