IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

И притежанието на електромобил се оказва по-скъпо от стандартен модел

Цените в сервиза са два пъти по-високи от тези за кола с бензинов двигател

Електромобилите често се позиционират като превозни средства, чиито експлоатационни разходи са по-ниски от тези на автомобили с двигател с вътрешно горене, но това не е точно така. Изследване на компанията We Predict показва, че през първите 3 месеца след закупуването на кола на ток тя излиза два пъти по-скъпо от стандартен модел.


Renault Zoe


В проучването са прегледани милиони документи по ремонта и техническото обслужване, за да се изчислят разхода на собственик на електромобил през първите 90 дни след закупуването му. Оказва се, че за кола на ток те са средно 123 долара, докато за модел с бензинов двигател те са 53 долара.

Според резултатите от изследването, резервните части за електромобил струват средно 65 долара, а за бензинова кола - 28 долара. Освен това, за обслужване на електрическа кола се плаща на механик средно 58 долара, а за стандартен модел - 25 долара.


VW ID.3


В тези разходи влизат ремонтите по гаранция и обслужване, които се поемат от производителя, така че самият собственик може и да не усети това по джоба си. Още повече, че през първите 3 месеца много малко автомобили влизат в сервиза за каквито и да е ремонти, но въпреки това, сериозната разлика е факт.

Такава има и при автомобилите от премиум-клас, при които разходите за първите 90 дни са 69 долара, докато масовите модели излизат около 33 долара. Както отбелязва Джеймс Дейвис, основател и генерален директор на We Predict, високите цени за ремонт на ранен етап със сигурност водят и до високи ремонти по-късно. А това означава, че влизането на електромобил в сервиза със сигурност ще струва повече на собственика му повече отколкото бензинов модел.

0 от 500
  • #27
    1 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Какъв сервиз и електричка, това са взаимно изключващи се неща. Те хората за това ги купуват че не трябва да се занимават със сервизи.
  • #26
    7 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Афтурина веднага да се извини публично, как може да дръзне да говори против ел-колите. Това е все едно да пусне статия против ваксините..
  • #25
    9 rate up comment 5 rate down comment
    Ония ( преди 2 години )
    ДВГ не работи само с петрол! Ел двигателя също се нуждае от профилактика! Рециклиране на батерия струва повече от производството и! Производството на батерии е енергоемко и много по вредно за околната среда от дори мазута! Ноооо за това никой от вас не мисли.Ток и в момента недостига! Произвежда се с въглища /ВЕИ е под 2%/! За справка виж откритите рудници в Германия!
  • #24
    7 rate up comment 7 rate down comment
    Тинтири-минтири ( преди 2 години )
    Електрофилите не кефите... направо къдрите :D Хората са ви дали голи факти в цифри и вие пак кат шопУ разправяте, че те такоУ животнЪ нЕма - велики сте бацета!
  • #23
    2 rate up comment 4 rate down comment
    Параход ( преди 2 години )
    Обслужването на електрически локомотив също е било по-скъпо от това на парен в началото.
  • #22
    5 rate up comment 13 rate down comment
    глас от тъдява ( преди 2 години )
    Скоро ще падне и мантрата за ниската цена на км, защото никой не ви гарантира , че цената на тока няма да се удвои за догодина или за другия месец- Февруари платих 0,05? за киловат, март бяха 0,065 ,а в последната фактура 0,09?, и от другия месец правителството въвежда ЗАДЪЛЖИТЕЛНИ часови зони с НОВИ цени започващи от 0,08? вечер , до 0,22? през натоварените часове ...
  • #21
    13 rate up comment 0 rate down comment
    Хаха ( преди 2 години )
    Трябва ли да нямам средно образование, за да стана мисирка в тая медия? Или е достатъчно да съм просто некомпетентен и *** като цяло.
  • #20
    7 rate up comment 8 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Преди време бях попаднал на сервизни оферти на Тесла, и годишното посещение в сервиза излизаше 4-500? , някои години почти двойно. И въпреки това продължават да тръбят , че спестяваш от смяна на масло и други консумативи.
  • #19
    18 rate up comment 9 rate down comment
    Аутокомедия ( преди 2 години )
    Журналята от тази медия нямате ли си друга работа освен да съчинявате лъжи и да бълвате простотия всеки ден!? То бива идиотщина, но това петролно лоби на нищо не прилича!Каква поддръжка на електромобил сте ми изредили, като при тях няма никаква поддръжка! Нямаш сменяне на масла и филтри, нямаш скоростни кутии и съединители, нямаш дюзи и свещи, нямаш турбини и клапани... Имаш НУЛЕВА поддръжка.За път... еми ако 1,50лв/100км ви е много... вземете си конче и го хранете със сено!
  • #18
    9 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Нормално, когато станат масови ще падне и цената на поддръжката.