IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

И притежанието на електромобил се оказва по-скъпо от стандартен модел

Цените в сервиза са два пъти по-високи от тези за кола с бензинов двигател

Електромобилите често се позиционират като превозни средства, чиито експлоатационни разходи са по-ниски от тези на автомобили с двигател с вътрешно горене, но това не е точно така. Изследване на компанията We Predict показва, че през първите 3 месеца след закупуването на кола на ток тя излиза два пъти по-скъпо от стандартен модел.


Renault Zoe


В проучването са прегледани милиони документи по ремонта и техническото обслужване, за да се изчислят разхода на собственик на електромобил през първите 90 дни след закупуването му. Оказва се, че за кола на ток те са средно 123 долара, докато за модел с бензинов двигател те са 53 долара.

Според резултатите от изследването, резервните части за електромобил струват средно 65 долара, а за бензинова кола - 28 долара. Освен това, за обслужване на електрическа кола се плаща на механик средно 58 долара, а за стандартен модел - 25 долара.


VW ID.3


В тези разходи влизат ремонтите по гаранция и обслужване, които се поемат от производителя, така че самият собственик може и да не усети това по джоба си. Още повече, че през първите 3 месеца много малко автомобили влизат в сервиза за каквито и да е ремонти, но въпреки това, сериозната разлика е факт.

Такава има и при автомобилите от премиум-клас, при които разходите за първите 90 дни са 69 долара, докато масовите модели излизат около 33 долара. Както отбелязва Джеймс Дейвис, основател и генерален директор на We Predict, високите цени за ремонт на ранен етап със сигурност водят и до високи ремонти по-късно. А това означава, че влизането на електромобил в сервиза със сигурност ще струва повече на собственика му повече отколкото бензинов модел.

0 от 500
  • #7
    17 rate up comment 5 rate down comment
    До 7 ( преди 2 години )
    Мхм. Ток се прави в България, тунджата се внася. Ток произвеждаш с панели по 380Wp, за тунджата се надяваш да има доставки и плащаш като поп колкото искат. На ток с битова тарифа си за 2 лв 100 км :D. Да го вдигнат колко да го вдигнат - 2.30 Хахах! Така се вдига ток на население - стока от 1 необходимост. Размирици в Близкия изток и си на 3 лв литъра. Ооо чакай. Ама то ЕК въвежда поетапно въглероден данък върху горивата от тази година - постепенно до 40-50% нагоре. Ел. двигателят НЯМА обслужване
  • #6
    10 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    9, не живея в България, колата ми е на 3г и е взета чисто нова от магазина на точно 5км, която според условията ми, трябва да сменя след 5м и не няма да е електричка или хибрид. Не искам да влизам в подробности в какво живея, но не е панелка, и не съм в голям град. Но имам доста поглед върху нещатата, в доста големи градове, и сгради пуснати в експлоатация преди 1г. Но не е лошо да си свалиш малко розовите очила и да погледнеш по реалистично на нещата
  • #5
    13 rate up comment 2 rate down comment
    Пропов ( преди 2 години )
    Всъщност единственото за което би влязла кола в сервиз в първите месеци са някакви производствени дефекти и недоглеждания. Това са 100% гаранционни ремонти. И е нормално за нова неизпробвана техника. Това не коства нищо на собственика и не значи нищо за в бъдеще. За в бъдеще е важно износването, а всички знаем че моторът и спирачките на ел. колите са много по лесно обслужваеми. Ходовата част и гумите са загадка, заради по високато тегло. Там само времето ще покаже.
  • #4
    17 rate up comment 11 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    3 - ако всеки ден пътуваш до /от Пловдив за работа, защо прсото не се преместиш, таман ще си спестиш едни 3-4ч за други удоволствя ;-)Каквото и да си говорите - цената на тока НЯМА да пада, а ще се вдига. Така че, любителите на ел. коли, да се посъбудят малко. Съвсем отделен въпрос е че не всеки може (и ще може) да си зарежда колата вкъщи. За голям град е утопия, както и да се разчита на обществени станции със времето за зареждане от няколко часа.
  • #3
    18 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Мой приятел с BMW I3 твърди, че за две години е давал пари само за течност за чистачки, като не броим зареждането. Него го извършва в гаража си. Ако се наложи да отиде до сервиза, обслужването може и да е по-скъпо, нямам представа, но ако не се наложи, разликата с ДВГ е очевидна.
  • #2
    22 rate up comment 2 rate down comment
    Хмммм ( преди 2 години )
    Интересно, какви пари плаща човек за части на кола на 3 месеца? Още повече и ПЛАЩА! Тази статия, малко ми прилича на направена от колкото вярна! Нова кола, освен годишния контрол, не се плаща за други резервни части!
  • #1
    17 rate up comment 0 rate down comment
    Вин ( преди 2 години )
    Нищо чудно, докато се обучат техници и произведе и купи нужната специализирана техника ще има такъв момент. След даден етап, нуждата от досегашните сервизи ще намалее и заинтересованите да не останат без работа ще трябва да се преквалифицират в еладджии! Тенекеджийски и ходова част услуги пак ще има.