Сред шофьорите е разпространено мнението, че движението при светеща лампа за ниско ниво на горивото е вредно не само за бензиновата помпа, но също така за двигателя и дори за резервоара. Според някои експерти, този популярен мит трябва да бъде развенчан и затова те обясняват какво реално се случва, ако горивото в резервоара е малко, а водачът няма време или възможност да спре и да зареди.
Смята се, че при ниско ниво на гориво, бензиновата помпа може да засмуче въздух и двигателят да заработи с обеднена смес, а резервоарът да започне да ръждясва отвътре. Често казано, последното може да се случи само със стар автомобил, който дълго време е седял в гаража. При съвременните коли това е невъзможно, защото резервоарът се прави от пластмасови композити. Те не само не ръждясват, но е и много трудно да бъдат пробити.
Що се касае до бензиновата помпа, на теория тя трябва да поема въздух всеки пък, когато водачът ускорява или спира. Все пак горивото е съвсем малко. Всъщност, нищо подобно не се случа, тъй като конструкция на резервоара не го позволява. В него има множество прегради, които пречат на прилива или отлива на гориво. А и самата помпа е така монтирана, че подобни "вълнения" не и влияят. Тя се намира в долната част на резервоара и горивото просто ще бъде изразходвано до последната си капка.
Какво се случва с бензиновата помпа, ако горивото в резервоара приключи? Нищо страшно - ако няма гориво, няма и налягане. А щом налягането в резервоара спадне, специален контролер прекратява захранването на електромотора и помпата просто изключва. Съответно и двигателя ще загасне.
При ниско ниво на гориво електронният блок за управление на двигателя никога не променя състава на горивно-въздушната смес. Това се обяснява с начина на работа на системата, за който вече стана дума. Докато в резервоара има и капка гориво, бензиновата помпа ще си работи нормално. Така горивото ще достига двигателя и блокът за управление няма да променя нищо. Когато горивото свърши двигателя изключва, без да му се нанасят каквито и да е вреди.