IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Защо не е опасно да се кара със светеща лампа на горивото

Експерти развенчават поредния мит, разпространяван от много шофьори

Сред шофьорите е разпространено мнението, че движението при светеща лампа за ниско ниво на горивото е вредно не само за бензиновата помпа, но също така за двигателя и дори за резервоара. Според някои експерти, този популярен мит трябва да бъде развенчан и затова те обясняват какво реално се случва, ако горивото в резервоара е малко, а водачът няма време или възможност да спре и да зареди.


гориво


Смята се, че при ниско ниво на гориво, бензиновата помпа може да засмуче въздух и двигателят да заработи с обеднена смес, а резервоарът да започне да ръждясва отвътре. Често казано, последното може да се случи само със стар автомобил, който дълго време е седял в гаража. При съвременните коли това е невъзможно, защото резервоарът се прави от пластмасови композити. Те не само не ръждясват, но е и много трудно да бъдат пробити.

Що се касае до бензиновата помпа, на теория тя трябва да поема въздух всеки пък, когато водачът ускорява или спира. Все пак горивото е съвсем малко. Всъщност, нищо подобно не се случа, тъй като конструкция на резервоара не го позволява. В него има множество прегради, които пречат на прилива или отлива на гориво. А и самата помпа е така монтирана, че подобни "вълнения" не и влияят. Тя се намира в долната част на резервоара и горивото просто ще бъде изразходвано до последната си капка.

Какво се случва с бензиновата помпа, ако горивото в резервоара приключи? Нищо страшно - ако няма гориво, няма и налягане. А щом налягането в резервоара спадне, специален контролер прекратява захранването на електромотора и помпата просто изключва. Съответно и двигателя ще загасне.

При ниско ниво на гориво електронният блок за управление на двигателя никога не променя състава на горивно-въздушната смес. Това се обяснява с начина на работа на системата, за който вече стана дума. Докато в резервоара има и капка гориво, бензиновата помпа ще си работи нормално. Така горивото ще достига двигателя и блокът за управление няма да променя нищо. Когато горивото свърши двигателя изключва, без да му се нанасят каквито и да е вреди.


0 от 500
  • #23
    1 rate up comment 1 rate down comment
    БМ ( преди 3 години )
    Всички тези проблеми се решават с електрическите коли. ;)
  • #22
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Някой ( преди 3 години )
    Така ми изгоря 2 пъти помпата. На новините може на старите не е точно така
  • #21
    0 rate up comment 2 rate down comment
    Димитър Йовчев ( преди 3 години )
    Почти винаги карам до бензинови изпарения
  • #20
    2 rate up comment 0 rate down comment
    Мишо ( преди 3 години )
    Следвайте указанията на производителя и ще седите далеч от неприятности. Когато ви светне индикаторът за ниско ниво на гориво - заредете при първа възможност. Когато ви се развали нещо - ползвайте оригинални части и си искайте гаранцията от сервиза където е направена подмяната. Ако действате на своя глава - поемете отговорността и не винете сервизи, части, марки коли, години на автомобила. Лично наблюдение.
  • #19
    9 rate up comment 7 rate down comment
    Аз съм аз ( преди 3 години )
    Бензина играе роля на охладител на помпата и когато е малко , помпата изгаря
  • #18
    15 rate up comment 3 rate down comment
    Бай Ставри ( преди 3 години )
    Няма нищо опасно. Просто оставаш на улицата и ходиш с тубата да търсиш бензин
  • #17
    5 rate up comment 6 rate down comment
    Goran ( преди 3 години )
    Валидно за нови автомобили. Повечето хора тук са на Голф 3 или 4 още, затова и лаят.
  • #16
    8 rate up comment 4 rate down comment
    Аз ( преди 3 години )
    Да, бе. А моята помпа защо изгоря ?
  • #15
    4 rate up comment 7 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    Авторът на статията се е объркал! Той бърка лампата за налягане на маслото с тази за горивото!
  • #14
    22 rate up comment 10 rate down comment
    Васил ( преди 3 години )
    Глупости на търкалета. Карайте винаги на резерва пък да видите колко бързо ще се разделите с горивната помпа и колко често ще започнете да я сменяте. От опит го казвам.....