IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Защо не е опасно да се кара със светеща лампа на горивото

Експерти развенчават поредния мит, разпространяван от много шофьори

Сред шофьорите е разпространено мнението, че движението при светеща лампа за ниско ниво на горивото е вредно не само за бензиновата помпа, но също така за двигателя и дори за резервоара. Според някои експерти, този популярен мит трябва да бъде развенчан и затова те обясняват какво реално се случва, ако горивото в резервоара е малко, а водачът няма време или възможност да спре и да зареди.


гориво


Смята се, че при ниско ниво на гориво, бензиновата помпа може да засмуче въздух и двигателят да заработи с обеднена смес, а резервоарът да започне да ръждясва отвътре. Често казано, последното може да се случи само със стар автомобил, който дълго време е седял в гаража. При съвременните коли това е невъзможно, защото резервоарът се прави от пластмасови композити. Те не само не ръждясват, но е и много трудно да бъдат пробити.

Що се касае до бензиновата помпа, на теория тя трябва да поема въздух всеки пък, когато водачът ускорява или спира. Все пак горивото е съвсем малко. Всъщност, нищо подобно не се случа, тъй като конструкция на резервоара не го позволява. В него има множество прегради, които пречат на прилива или отлива на гориво. А и самата помпа е така монтирана, че подобни "вълнения" не и влияят. Тя се намира в долната част на резервоара и горивото просто ще бъде изразходвано до последната си капка.

Какво се случва с бензиновата помпа, ако горивото в резервоара приключи? Нищо страшно - ако няма гориво, няма и налягане. А щом налягането в резервоара спадне, специален контролер прекратява захранването на електромотора и помпата просто изключва. Съответно и двигателя ще загасне.

При ниско ниво на гориво електронният блок за управление на двигателя никога не променя състава на горивно-въздушната смес. Това се обяснява с начина на работа на системата, за който вече стана дума. Докато в резервоара има и капка гориво, бензиновата помпа ще си работи нормално. Така горивото ще достига двигателя и блокът за управление няма да променя нищо. Когато горивото свърши двигателя изключва, без да му се нанасят каквито и да е вреди.


0 от 500
  • #14
    21 rate up comment 9 rate down comment
    Васил ( преди 1 седмица )
    Глупости на търкалета. Карайте винаги на резерва пък да видите колко бързо ще се разделите с горивната помпа и колко често ще започнете да я сменяте. От опит го казвам.....
  • #13
    5 rate up comment 9 rate down comment
    анонимен ( преди 1 седмица )
    Не съм карал и срещал кола на която резервата ( светеща лампа) да осигурява по-малко от 100 км.
  • #12
    8 rate up comment 2 rate down comment
    Jonata ( преди 1 седмица )
    Opel Zafira 1.7 дизел, в ръководството на потребителя изрично е указано, че не трябва да се допуска свършване на горивото, а ако това стане, трябва да се предприеме обезвъздушаване като е описана процедурата.
  • #11
    8 rate up comment 3 rate down comment
    zlatko_zlatanov@abv. ( преди 1 седмица )
    Ако имаме кола , която има възможност да работи и на газ пропан бутан. Какво става с бензинова помпа при положение, че нивото на в резервоара за бензин е ниско?
  • #10
    10 rate up comment 4 rate down comment
    Ама ( преди 1 седмица )
    *** глупавата статия! Честито на читателите...
  • #9
    8 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 седмица )
    Принципно авторът е прав, ама...с се върне ли лампичката по-добре се оглеждай за бензиностанция
  • #8
    8 rate up comment 0 rate down comment
    И.а ( преди 1 седмица )
    Повечето резерви на мене са ми отчитали между 100 150 км. Разбира се с нормално каране по правилник.
  • #7
    6 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 1 седмица )
    Дам, на съвременните коли може, ама старите бангии, какви датчици, какви неща. Караш докато има бензин, аз не познавам някой на който да му е свършил. На мен ми свърши газта до НДК, колата карбуратор и на бензин не работи и пали, викнах си пътна помощ и както беше качена, така и сипахме газ и свалихме веднага на бензиностанцията. Урока ми струваше 30лв.
  • #6
    12 rate up comment 4 rate down comment
    Нико ( преди 1 седмица )
    #4 дали има или няма гориво утайката я има. Помпата не е плаваща, а е захваната за дъното. Така, че няма никакво значение за нивото на горивото. Имаш ли ***, която да достига до помпата, ако ще освен резервоара и багажника да напълниш с гориво, пак ще я дръпне. Не се заблуждавай.
  • #5
    12 rate up comment 11 rate down comment
    Карач ( преди 1 седмица )
    След като светне резервата, има още около 50км да караш.