През годините автомобилните производители често създават нови автомобили, използвайки за основа огромните си запаси от части и оборудване. Това се отнася особено за компании като Ford, Volkswagen и GM. Споделянето на части и платформи между различните марки е най-сигурният начин за спестяване на разходи, тъй като разработката на нов модел струва милиарди.
Спортните автомобили са още по-скъпи за производство, а в същото време са продават в по-малък тираж. Някои компании ги използват, за да покажат възможностите си и губят от тяхната разработка - като при Lexus LFA или Corvette C8, например. Не всичко обаче могат да си позволят подобно нещо. Затова някои се обръщат към миналото и взимат готови вече решения, които обличат в красива каросерия и пускат нов модел на пазара. И не разкриват, че в неговата основа е стара, икономична и скучна кола.
Откъде идват най-готините спортни коли? (ГАЛЕРИЯ):
Колкото и голяма и мощна да е Годзила, това чудовище започва живота си през далечната 1969 г. като малка 1,3-литрова кола. По това време Япония продава такива модели на Америка и Европа, като Nissan 510 е един от тях. През 1972 година се появява C110 Skyline (на следващата снимка), който получава редови 6-цилиндров мотор и дизайн, с който да привлече американските купувачи.