През годините автомобилните производители често създават нови автомобили, използвайки за основа огромните си запаси от части и оборудване. Това се отнася особено за компании като Ford, Volkswagen и GM. Споделянето на части и платформи между различните марки е най-сигурният начин за спестяване на разходи, тъй като разработката на нов модел струва милиарди.
Спортните автомобили са още по-скъпи за производство, а в същото време са продават в по-малък тираж. Някои компании ги използват, за да покажат възможностите си и губят от тяхната разработка - като при Lexus LFA или Corvette C8, например. Не всичко обаче могат да си позволят подобно нещо. Затова някои се обръщат към миналото и взимат готови вече решения, които обличат в красива каросерия и пускат нов модел на пазара. И не разкриват, че в неговата основа е стара, икономична и скучна кола.
Откъде идват най-готините спортни коли? (ГАЛЕРИЯ):
Следвоенният Beetle Type 1 има въздушно охлаждане на монтирания отзад двигател, който развива 25 к.с. През 1948 година излиза първото Porsche - 356, което се задвижва от същия 1,1-литров мотор с въздушно охлаждане, но с цели 35 к.с. След 15 години се появи 901, но Porsche трябваше са смени името му на 911 и така се роди една истинска легенда.