IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Малък SUV на ток ще спасява Alfa Romeo

Бъдещият Palade ще излезе през 2022 година заедно с по-големия Tonale

Италианският производител Alfa Romeo в момента е на "системи" и спешно се нуждае от тласък, който да я измъкне от затрудненото положение. Общите продажби на марката спаднаха до жалките 35 718 бройки през 2020 г., което е доста лош резултат. За сравнение, за същия период Porsche продаде 34 328 бройки само от модела 911.


Alfa Romeo


И вината за това не е на пандемията от Covid-19, тъй като резултатите на марката започнаха да падат стремглаво още преди това. Новият алианс Stellantis даде 10 години на марката да обърне нещата в своя полза. А едно от основните оръжия за това е малък SUV, съобщава Carscoops. 

Факт е, че Alfa отчаяно се нуждае от нов продукт. Базираният на Fiat Punto хечбек Mito почина в началото на 2019 г., като през 2020 г. беше последван от Giulietta. Така в гамата останаха само седанът Giulia, който се продава труднто, и SUV-моделът Stelvio. Компанията се отказа от планираното купе GTV, което няма как да спаси малката, а дилърите искат две неща - малък SUV и електрическо задвижване.


Alfa Romeo


И двете са на път да се случат. Вече е известно, че компаният кросоувър Tonale ще се появи в серийно производство през 2022 година, като той ще трябва да се конкурира с  BMW X1 и Audi Q3. Неговата концептуална версия беше показана още през 2019 г., а серийният вариант ще се предлага с конвенционални двигател и с хибридно задвижване (PHEV). Така той ще се превърне в първия електрифициран модел на Alfa Romeo.

Tonale обаче няма да се предлага с електрическо задвижване. Тази чест се полага на малък SUV, който ще се появи през 2022 г. И тъй като Stelvio и Tonale са кръстени на големи и средни алпийски върхове, той ще получи името на по-малък - Palade. А негов основен конкурент на пазара ще бъде Audi Q2.


Alfa Romeo


За Padale се знае, че ще бъде изграден на платформата Peugeot-Citroën eCMP, до която Alfa Romeo получи достъп след сливането на PSA и FCA, за да образува Stellantis. Това е същата платформа, която вече се използва в няколко малки хечбека с предно предаване и SUV-модели, включително Peugeot 208 и 2008, DS 3 Crossback, Opel Corsa и Mokka. Тя ще осигури междуосие от 2600 мм на новия модел.

За разлика от тези модели обаче Alfa ще предлага задвижване на четирите колела, благодарение на електромотор, задвижващ задната ос. Новият "бейби" SUV ще бъде по-малък от Jeep под Renegade, като ще се сглобява в завода на Fiat в Полша.


Alfa Romeo


Сегашните модели на платформата CMP се предлагат с конвенционални двигатели с вътрешно горене и като електромобили, така че Palade няма да прави изключение. Това означава, че под капака му ще се появи 1,2-литровият турбомотор с 3 цилиндъра. И тъй като при Audi Q2 най-слабата версия е със 109 к.с., можем да очакваме, че моделът на Alfa ще пропусне мотора на PSA с 98 к.с. и щке се предлага само със 128 к.с. Скоростните кутии ще бъдат 6-степенна механична и автомат с 8 предавки.

Освен това, ще има и дизелова версия, тъй като в Европа такива модели още се търсят, което означава, че Palade ще получи 1,5-литровия мотор на PSA със 118 к.с., който се предлага за Peugeot 2008. Не я ясно обаче дали ще има спортна версия, но пък Audi Q2 има такава, като тя е със задвижване на четирите колела и 296 к.с. 


Alfa Romeo


Основният поглед обаче е насочен към версията на ток, която ще бъде първият електромобил на Alfa. Неговите спецификации вероятно ще съвпадат с тези на Peugeot e2008, което означава електромотор със 134 к.с. и предно задвижване. Батерията с капацитет 50 кВт/ч би трябвало да осигури пробег от 320 км. и ускорение от 0 до 100 км/ч за 8,5 секунди. Не е изключено обаче, италианците да изненадат всички и да предложат SUV с два мотора и задвижване на четирите колела.

Снимки: Alfa Romeo, Carscoops

0 от 500
  • #11
    2 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    Много зависи как ще им върви американския пазар. В Европа не се купуват много скъпи екзотични коли. Ако се позиционират ценово като Пежо 2008, може и да се продават, но те ще им търсят поне 35 000 евро. Иначе в тоя клас има доста готини предложения около 40 хил. лв като Форд Пума, Нисан Джук, Пежо 2008, Ситроне С3 aircross, но смятам, че и те са скъпи.
  • #10
    3 rate up comment 0 rate down comment
    До 9 ( преди 3 години )
    Без да искам да се заяждам, но това което пишеш са си някакви твой фантазии. Кога точно Мерцедес е фалирал, като има нетна печалба от 3,6 млрд. евро за миналата година, която както знаем беше трудна за всички производители. Писал си нещо за Рено-Нисан. Само за информация нетните загуби на Рено миналата година са 8 млрд. евро - най-лошият резултат в цялата и история. Нисан също работи на загуба, не случайно компанията напуска и европейския пазар както знаем.
  • #9
    4 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    Не мисля, че всички модели на Алфа ще са на общите платформи на Стелантис. Все пак, ако правят GTV, 6C, 8С няма кой да им даде платформи, освен те сами да си направят. Вероятно да ползват това, което дадоха на Мазерати за MC20. Иначе за масовите модели - всички споделят платформи и технологии. Това го изисква наситеният пазар и тесните марджове. Нямаш избор да изкарваш пари иначе.
  • #8
    8 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    Че те ВАГ продават ребрандирани пасати за по 100К отгоре, тези няма да успеят. Хора, светът не е както преди 30 години. Един купувач на автомобил сега хич не му пука какво има под капака. Важни са съвсем други неща - таблети, "features", свързаност, телефони, игри, дисплеи. Говорил съм си с приятели, кито продават коли и това са им козовете, с които боравят.
  • #7
    12 rate up comment 4 rate down comment
    sameman ( преди 3 години )
    Много я гледам и мисля Giulia Velloce Q4, вероятно ще е следващият ми автомобил. Quadrifoglio ми е твърде скъпа, иначе е чук. Ще видим. Странно е, че не се продават, явно есичко живо иска да се качи на джип.
  • #6
    11 rate up comment 2 rate down comment
    До 1 ( преди 3 години )
    Това предполагам го казваш като някаква шега, защото иначе нямам друго обяснение. По какъв начин Stellantis е заплаха за немската доминация в автомобилостроенето не ми е много ясно. А за Алфа Ромео, ако бъдещето и е да продава ребрандирани френски електрички, то по-добре директно да закриват. Това е смешно въобще да се коментира.
  • #5
    1 rate up comment 14 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    От както се помня тия все са фалирали и все ги спасяват и все слушам за славното минало на марката и как дизайна им бил страхотен. Не знам. На мен хич не ми харесват. Имат евтино и грозновато излъчване. Не съм виждал красив техен модел.
  • #4
    4 rate up comment 0 rate down comment
    Ддд ( преди 3 години )
    Карал съм няколко алфи. Първата през 92 година алфа 75 Джулия. Беше си алфа преди фият. Двигател 1.6 двама карбуратора. За правилно разпределение на тежестта. Двигател, кардан и скоростна кутия отзад при дефиринцияла . Спирачки... Не на колелата... Прибрани са до деферцияла за де е теглото в центъра. Докато не направят нещо такова алфа ще потъва.
  • #3
    6 rate up comment 0 rate down comment
    //// ( преди 3 години )
    Много неизвестни в статията. От всичко разбрах само едно. Ще има малък СУВ и толкова.
  • #2
    3 rate up comment 0 rate down comment
    Д ( преди 3 години )
    Италиански вариант на DS 3 Crossback