Италианският производител Alfa Romeo в момента е на "системи" и спешно се нуждае от тласък, който да я измъкне от затрудненото положение. Общите продажби на марката спаднаха до жалките 35 718 бройки през 2020 г., което е доста лош резултат. За сравнение, за същия период Porsche продаде 34 328 бройки само от модела 911.
И вината за това не е на пандемията от Covid-19, тъй като резултатите на марката започнаха да падат стремглаво още преди това. Новият алианс Stellantis даде 10 години на марката да обърне нещата в своя полза. А едно от основните оръжия за това е малък SUV, съобщава Carscoops.
Факт е, че Alfa отчаяно се нуждае от нов продукт. Базираният на Fiat Punto хечбек Mito почина в началото на 2019 г., като през 2020 г. беше последван от Giulietta. Така в гамата останаха само седанът Giulia, който се продава труднто, и SUV-моделът Stelvio. Компанията се отказа от планираното купе GTV, което няма как да спаси малката, а дилърите искат две неща - малък SUV и електрическо задвижване.
И двете са на път да се случат. Вече е известно, че компаният кросоувър Tonale ще се появи в серийно производство през 2022 година, като той ще трябва да се конкурира с BMW X1 и Audi Q3. Неговата концептуална версия беше показана още през 2019 г., а серийният вариант ще се предлага с конвенционални двигател и с хибридно задвижване (PHEV). Така той ще се превърне в първия електрифициран модел на Alfa Romeo.
Tonale обаче няма да се предлага с електрическо задвижване. Тази чест се полага на малък SUV, който ще се появи през 2022 г. И тъй като Stelvio и Tonale са кръстени на големи и средни алпийски върхове, той ще получи името на по-малък - Palade. А негов основен конкурент на пазара ще бъде Audi Q2.
За Padale се знае, че ще бъде изграден на платформата Peugeot-Citroën eCMP, до която Alfa Romeo получи достъп след сливането на PSA и FCA, за да образува Stellantis. Това е същата платформа, която вече се използва в няколко малки хечбека с предно предаване и SUV-модели, включително Peugeot 208 и 2008, DS 3 Crossback, Opel Corsa и Mokka. Тя ще осигури междуосие от 2600 мм на новия модел.
За разлика от тези модели обаче Alfa ще предлага задвижване на четирите колела, благодарение на електромотор, задвижващ задната ос. Новият "бейби" SUV ще бъде по-малък от Jeep под Renegade, като ще се сглобява в завода на Fiat в Полша.
Сегашните модели на платформата CMP се предлагат с конвенционални двигатели с вътрешно горене и като електромобили, така че Palade няма да прави изключение. Това означава, че под капака му ще се появи 1,2-литровият турбомотор с 3 цилиндъра. И тъй като при Audi Q2 най-слабата версия е със 109 к.с., можем да очакваме, че моделът на Alfa ще пропусне мотора на PSA с 98 к.с. и щке се предлага само със 128 к.с. Скоростните кутии ще бъдат 6-степенна механична и автомат с 8 предавки.
Освен това, ще има и дизелова версия, тъй като в Европа такива модели още се търсят, което означава, че Palade ще получи 1,5-литровия мотор на PSA със 118 к.с., който се предлага за Peugeot 2008. Не я ясно обаче дали ще има спортна версия, но пък Audi Q2 има такава, като тя е със задвижване на четирите колела и 296 к.с.
Основният поглед обаче е насочен към версията на ток, която ще бъде първият електромобил на Alfa. Неговите спецификации вероятно ще съвпадат с тези на Peugeot e2008, което означава електромотор със 134 к.с. и предно задвижване. Батерията с капацитет 50 кВт/ч би трябвало да осигури пробег от 320 км. и ускорение от 0 до 100 км/ч за 8,5 секунди. Не е изключено обаче, италианците да изненадат всички и да предложат SUV с два мотора и задвижване на четирите колела.
Снимки: Alfa Romeo, Carscoops