Обменът на двигатели, както и на платформи, е често срещана практика в автомобилния свят. Тя позволява на някои производители да запълнят празнина в своята гама, без да им се налага да инвестират огромни сума в разработка и тестове. В наши дни тази икономия се е превърнала в един от стълбовете на автомобилната индустрия, като това се отнася не само за компании от една и съща група.
Често практика е покупката на двигател, особено дизелов, от по-малки производители, които искат да бъдат в крак с модата. И съответно да постигнат успех на пазарите (най-вече тези в Европа). Този подход им е по-удобен и те не се притесняват да го използват. Ето няколко такива случая.
Двигателите, които играят успешно и на чужд терен (ГАЛЕРИЯ):
Това, че японски производител е произвел дизелов двигател, беше сравнително рядко срещано явление през 90-те години на миналия век. А още по-интересното е, че такъв мотор се поставя на европейските модели, като в историята на Isuzu има няколко такива примери.
В случая 4-цилиндровият мотор 1.7 първо се по появява с непряко впръскване на горивото, а след това постепенно еволюира до common rail. Дълги години то е бил от дизеловите гами на Opel Astra, Vectra, Meriva, Zafira, Corsa и на първата Mokka. Малко преди напускането си на европейските пазари Chevrolet също го постави под капака на Cruze, където развива 129 к.с.


4