Не бе особено далеч времето, когато автомобилите не бяха просто "таблети на колела", а машини, на които да ценим дизайна, динамиката, комфорта и надеждността. Всчики се заглеждаха по линии, скосявания, пространство, характеристики на двигателя и прочее. А най-важното в салона на една кола бе да е просторен (или пък спортен), с качествени материали и добре подбрани цветови комбинации.
В наши дни някои от гореспоменатите качества все още се ценят, но на преден план излезе битката за това, кой производител ще предложи по-добра информационно-развлекателна система, колко интуитивна и функционална ще е тя и с колко голям екран ще бъде контролирана. И сякаш фирмите оставиха на заден план основите ценности, които ги изградиха през всички онези десетилетия.
Факт е, че настоящите (и още повече бъдещите) потребители на автомобилите, живеейки в един все по-свързан и дигитализиран свят, искат да са в крак с модата и колата им да предлага същото ниво на свързаност както мобилния телефон или компютъра. И това може би ще продължи да се отразява на дигиталните автомобилните екрани, чиито живот в края на миналия век започна с малки дисплейчета, подобни на електронен часовник, а сега достига до абсурдно огромни размери и все повече (нужни или не) функционалности. В галерията ни проследяваме как се стигна дотук:
Как еволюираха автомобилните екрани (ГАЛЕРИЯ)
Връщайки се на въпроса от предходния слайд и, ако трябва да се вярва на китайския стартъп Byton, отговорът е „още повече екрани”.
Отвън, машината на компанията изглежда като доста приятен семеен SUV, предлагащ смесица между Volkswagen ID.4 и Range Rover Velar с различни футуристични акценти. Но истинската революция е вътре, където влизате в царството на дисплеите.
Водещ е 48-инчов широкоформатен дисплей, покриващ цялото арматурно табло. След него има и един екран на централната конзола. След това пък виждаме нещо като iPad Mini, позиционирано в центъра на волана. И може да се шокирате, ако разберете, че M-Byte няма камери, вместо огледала, което извинява липсата на екрани и в А-колонките…
Към момента „екранизираният” кросоувър има над 50 000 резервации в Китай, където би трябвало да бъде лансиран тази година. Марката има и глобални амбиции, включително и за добрата стара Европа.
Дали това е бъдещето или автомобилната индустрия малко попрекали с „пиксел манията”? Предстои да разберем…