fallback

Кой диапазон на оборотите убива двигателя?

Някои режими на движение са пагубни за основните агрегати на автомобила

В интернет-пространството вървят много слухове, от които се раждат и маса спорове по повод оптималните обороти на двигателя. Някои говорят за вредата от ниските обороти, други пък напомнят за огромните натоварвания върху мотора, когато тахометърът влезе в червената зона. Затова и експерти посочват, при какви обороти наистина се появяват проблеми със силовия агрегат.

Много от начинаещите шофьора се боят да "развъртат" мотора, а това е напразно. Дори стрелката да влезе в червената зона, се задейства ограничител, който предпазва двигателя. Разбира се, това се случва за кратък момент - при изпреварване, например. В противен случай проблемът няма как да бъде избегнат.

Работата е там, че при високи обороти натоварването върху мотора и скоростната кутия се увеличава многократно. При двигателя може да се увеличи разхода на масло, а също така може и да се стигне до прегряване. Това се дължа на факта, че системите на радиатора може да са запушени или отдавна да не е сменян антифриза.

Ако в системата бъде сипан евтин антифриз, то увеличението на температурния режим заради работата на високи обороти може да предизвика дори пожар. При дълго движение на високи скорости, когато оборотите "играят" от 4500 до 6000 об/мин, може да се повреди и вариаторът, тъй като течността в него се нагрява до високи температури.

Ниските обороти също не увеличават ресурса на основните агрегати. Ако ще се пътува екологично, тоест избират се по-високи предавки, при които коляновият вал се върти в пределите на 1000 - 1200 об/мин, също възниква опасна ситуация. Тогава двигателят работи под повишено натоварване, а налягането в системата за смазване е по-малко от нужното. Освен това, акумулаторът също не се зарежда както трябва.

Всичко това влияе зле и на работата на механичната скоростна кутия, тъй като при нея зъбните колела се смазват чрез разпръскване. Съответно, маслото не достига до всички, а от това страдат лагерите и агрегатът излиза от строя. Ниските обороти също така водят и до задръстването на мотора с отлагания и той започва да работа не както трябва.

За да може силовият агрегат да изкара максимално дълго, трябва да се кара в диапазона 1800 - 3000 об/мин. Ако оборотите паднат надолу, има смисъл в натискането на педала на газта или преминаването в спортен режим на автоматичната скоростна кутия. Тя е настроена така, че да развърти силовия агрегат. При по-дълги пътувания по магистрала е достатъчно да се поддържа скорост 100 км/ч, като се правят прекъсвания, за да може основните агрегати на автомобила да се охладят.

fallback
  • #38
    genchok@abv.bg ( преди 3 години )
    Добра си е информацията.
  • #37
    Петър ( преди 3 години )
    Разработчикът на двигателя определя работния режим на мотора под товар,според това къде се монтира този мотор конструкторите го адаптират допълнително но в рамките на режима определен от разработчика........а кой как кара си е негова работа тъй като той си плаща
  • #36
    . ( преди 3 години )
    Толкоз ли не намерихте един инженер ДВГ да ви консултира, та изписахте толкова глупости. :-!
  • #35
    Оптимус праим пламен ( преди 3 години )
    Г-н инжинер товае за МПС малко се отпуснах като теб но нищо де защо хвърляме пластмаса филтри Иги онищожаване планетата ги проработва ами ок докато се върне има пръст растения ние не оцеля миризми щото се преборя пак там и дава ясен знак
  • #34
    Оптимус праим пламен ( преди 3 години )
    Г-н инжинер бази с усмивка не инжинер само думата колкото до лекар при човеците 3 дена работа обхват свят структура 4 месеца почивка и празниците + нова година от структура свят малък си мисли вие от коя до коя дата по нова година ние септември спираме един месец машините ремонт и не после пишати да мислиш ние зимата чистим сняг нема мислете много да продължавам ли ами самолетите сутрин *** си дая закара на работа 14 дая земи от работа три дена работа само
  • #33
    Оптимус праим пламен ( преди 3 години )
    Бензиновия двигател е горещо готин си пари инсталация и поддръжка и щесив вечен твои климатик боята се бели метала е гладен от син миталик се променя вече ставаш учител и ти
  • #32
    Оптимус праим пламен ( преди 3 години )
    Напиши бисквитката политика ли е обичта и дате науча и да си с усмивка и хората дате харесват и пишат и дасе виждате и работите
  • #31
    Пламен Оптимус праим ( преди 3 години )
    baretata1986***abv.bg искам по точен даси имаш тахометърат назат напрет имаш катинар имаш страница пушиш готино ноти учи час на ставане лягане час човек напиши уникат си да знаеш пич аз тихо казвам аз съм Оптимус праим не метала човек е Оптимус праим снимката е всичко и от там си водиш записки Иги учиш сладур докоснасе до Оптимус праим истеския
  • #30
    . ( преди 3 години )
    Бензиновият се убива от 1500 надоле (по-старите) и от 1800-1900 надоле (по-новите).
  • #29
    Георги ( преди 3 години )
    Като се знам къв инжинер съм, не ходя на лекар !Господина писал статията ще го замоля да не пише повече за неща дето не са му ясно. Става смешен !
fallback
Последни