В наши дни името Skoda означава практични, рационални автомобили за хора, които предпочитат функционалността пред емоцията. Но в над вековната си история чешката марка има и модели, които драстично се отклоняват от пътя на здравия разум. Навръх 126-ата годишнина от основаването на производство в Млада Болеслав от Вацлав Клемент и Вацлав Лаурин ще си припомним най-слабо познатите измежду тях.
12-те най-необичайни модела на Skoda (ГАЛЕРИЯ):
L&K Type E Cerna Hora
Според някои ентусиасти това е първият многофункционален автомобил в историята. През 1907 правителството на Черна Гора обявява конкурс за превозни средства, годни за планинските и неимоверно тесни пътища на балканската държавица. Лаурин и Клемент в отговор създават Cerna Hora - широки едва 1.60 метра и дълги 3.69 автомобилчета, наподобяващи като конструкция днешните японски Кей-карс.
В миниатюрните машини се побират цели 12 пътници, а товарната версия помества 4.8 кубически метра товар, с тегло до 900 килограма. Специално разработеното ремарке носи още до 1500 кг.
Според някои ентусиасти това е първият многофункционален автомобил в историята. През 1907 правителството на Черна Гора обявява конкурс за превозни средства, годни за планинските и неимоверно тесни пътища на балканската държавица. Лаурин и Клемент в отговор създават Cerna Hora - широки едва 1.60 метра и дълги 3.69 автомобилчета, наподобяващи като конструкция днешните японски Кей-карс.
В миниатюрните машини се побират цели 12 пътници, а товарната версия помества 4.8 кубически метра товар, с тегло до 900 килограма. Специално разработеното ремарке носи още до 1500 кг.