В наши дни името Skoda означава практични, рационални автомобили за хора, които предпочитат функционалността пред емоцията. Но в над вековната си история чешката марка има и модели, които драстично се отклоняват от пътя на здравия разум. Навръх 126-ата годишнина от основаването на производство в Млада Болеслав от Вацлав Клемент и Вацлав Лаурин ще си припомним най-слабо познатите измежду тях.
12-те най-необичайни модела на Skoda (ГАЛЕРИЯ):
Първата Skoda
Двигателят е V2 с водно охлаждане и обем 1005 куб. см. Целият автомобил тежи 465 килограма. Мощността е 7 конски сили, но най-впечатляващото качество на тази кола е цената й - 3600 крони, почти наполовина над вносните германски и френски образци. Макар че въпреки това тя си остава луксозна стока: по онова време нормален чешки работник печели по 2 крони на ден.
Произведени - или по-точно ръчно сглобени - са 44 бройки до 1907 година.
Двигателят е V2 с водно охлаждане и обем 1005 куб. см. Целият автомобил тежи 465 килограма. Мощността е 7 конски сили, но най-впечатляващото качество на тази кола е цената й - 3600 крони, почти наполовина над вносните германски и френски образци. Макар че въпреки това тя си остава луксозна стока: по онова време нормален чешки работник печели по 2 крони на ден.
Произведени - или по-точно ръчно сглобени - са 44 бройки до 1907 година.