В наши дни името Skoda означава практични, рационални автомобили за хора, които предпочитат функционалността пред емоцията. Но в над вековната си история чешката марка има и модели, които драстично се отклоняват от пътя на здравия разум. Навръх 126-ата годишнина от основаването на производство в Млада Болеслав от Вацлав Клемент и Вацлав Лаурин ще си припомним най-слабо познатите измежду тях.
12-те най-необичайни модела на Skoda (ГАЛЕРИЯ):
L&K Type E Cerna Hora
Задвижването е с 4-цилиндров агрегат с обем 4.6 литра и мощност 35 конски сили.
Автомобилът впечатлява черногорците и през 1908 тъкмо Лаурин и Клемент печелят договора като ексклузивен доставчик за следващите 15 години. Произведените машини служат вярно до 1912, когато са реквизирани за армейски нужди през Балканската война. После за кратко обслужват пощите, а след австро-унгарското нахлуване през 1916 следите им се губят. Не е известно да има оцеляла бройка.
Задвижването е с 4-цилиндров агрегат с обем 4.6 литра и мощност 35 конски сили.
Автомобилът впечатлява черногорците и през 1908 тъкмо Лаурин и Клемент печелят договора като ексклузивен доставчик за следващите 15 години. Произведените машини служат вярно до 1912, когато са реквизирани за армейски нужди през Балканската война. После за кратко обслужват пощите, а след австро-унгарското нахлуване през 1916 следите им се губят. Не е известно да има оцеляла бройка.