Може би всички вече разбраха, че подразделението Renault Sport на френската автомобилна компания вече слиза от сцената и ще бъде погълнато от дъщерната марка Alpine. По този начин, новите „горещи” версии на познатите ни Clio, Megane и компания няма да излизат с познатата ромбоидна емблема, а със знака на възродената спортна марка.

Все още е рано да се каже, как това решение ще се отрази на бъдещето на RS моделите. Като цяло, те имат не кой знае колко голяма, но фанатизирана група от фенове и клиенти, като дължи продажбите и на най-новите си модели до голяма степен може би и благодарение на легендарното си наследство. От друга страна, марката Alpine също е повече от отлично приемана също заради легендарната си история, почти изцяло неизменно свързана с Renault и този ход може да се окаже много добър.
С днешната ни галерия решихме да си вземем сбогом (а може би „довиждане”) с Renault Sport, като ви разкажем за 9 от най-важните, интересни и забележителни проекти на подразделението. Вижте ги:
9 от най-забележителните коли на Renault Sport (ГАЛЕРИЯ)
Както може би поне половината от колите в галерията ни, третият претендент на Renault за върхова обиколка на Нюрбургринг не изглежда чак толкова епичен ако просто прочетете за него: взимате кола с 5 врати, махате задните седалки, слагате карбонови колела и спирачки, за да оправдаете нелепо високата цена.
Но резултатът реално е повече от впечатляващ, като машината е толкова фокусирана към водача, колкото и продавания на сходна цена Porsche Cayman GT4. Двата автомобила биха могли да са конструирани от един и същи екип, предвид сходните си характери. Може би тук екипът на Renault Sport е работил с малки или никакви ограничения, предвид скъпите компоненти, 4-те завиващи колела и лопатките за смяна на предавките на волана, налични в колата.

