IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Двигателите, които "теглят" най-много

При тези мотори определящ е въртящият момент, а не мощността

Стойностите на мощността и въртящия момент са двата основни параметъра, които дават представа за работата на двигателя. Хората обикновено обръщат повече внимание на първия, като пренебрегват факт, че вторият - въртящият момент, дава на мотора някои от най-важните му характеристики. В наши дни неговата роля става все по-важна заради намаляване на разхода на гориво, от който зависят е вредните емисии. Затова е особено важно постигане на възможно най-добър баланс между двата параметъра.


Ferrari V8


Какво всъщност представлява въртящият момент? Това е силата на въртене, произвеждана от коляновия вал на двигателя. Колкото по-голям въртящ момент има той, толкова по-голяма е способността му да извършва работа. Тъй като въртящият момент е вектор (развива се линейно в определена посока), той се изразява количествено в нютон-метри. Именно той играе основно роля при ускорението на автомобила, докато мощността оказва влияние върху максималната скорост.

С помощта на изданието Motor1 ви представяме двигатели с най-висок въртящ момент, като те са разделени на 4 групи според обема им. В случая са посочени само агрегати с традиционно задвижване, тъй като при хибридите електромоторът оказва значително влияние върху крайните показатели.

Двигателите, които теглят най-много (ГАЛЕРИЯ):


0 от 500
  • #27
    8 rate up comment 4 rate down comment
    До22 ( преди 4 седмици )
    Защо двигателя на кораба дето заседна в суетския канал е 6 метра висок според тебе? Да поясня. Двутактов дизел, 72000+/- конски сили при около 100тина оборота в минута. Въртящия момент не помбя колко беше, но беше нещо огромно. Буталото с биелата са някъде към 3м и тежат 3 тона. (по спомен)
  • #26
    7 rate up comment 3 rate down comment
    До22 ( преди 4 седмици )
    Давам *** пример. Иди на някоя боксова круша от тея с монетите. Свий си ръката в юмрук и одари крушата като засилиш ръката си от 50см от крушата. След това направи същото, но от 1м. Силата, с която ще въздействаш на крушата при 50см ще е по-малка от колкото при 1м. Елементарна физика. Задайте си въпроса защо двигателя на камиона е 460кс,но е 2500Нм. И защо двигателя е толкова висок? Защо корабните двигатели са по 5-6м високи?
  • #25
    8 rate up comment 3 rate down comment
    До22 ( преди 4 седмици )
    Одеве нямаше как, но са да се върнем на въпроса. Явно е нужно. Диамеръра на буталото и цилиндъра определят кубатурата. Въртящия момент го определят много неща. Тежината на киляновия вал, противотежестите му, и главното хода на буталото!!! При два двигателя 3.0л диаметъра на буталата и цилиндрите е един и същи! Но хода на буталото при дизеловия агрегат е по-голям,и от там идва и по-големия въртящ момент. Разликата не е осезаема, но е достатъчна.
  • #24
    6 rate up comment 3 rate down comment
    До 22 ( преди 4 седмици )
    "умния", това с по-големия ход!!! Отговора защо си го намери сам!
  • #23
    0 rate up comment 2 rate down comment
    сепуко харакири ( преди 4 седмици )
    Еее, тия японци страшни бре.
  • #22
    4 rate up comment 10 rate down comment
    до #9 ( преди 4 седмици )
    Незнайко, ти за термодинамика чувал ли си? Какво става при изгарянето на горивото в цилиндъра? Кое бутало създава по-голям въртящ момент - това с по-голям диаметър или това с по-дълъг ход и защо?Степента на компресия в цилиндъра има отношение единствено към начина на запалване на различните горива, бе ***!
  • #21
    5 rate up comment 1 rate down comment
    До Янев ( преди 4 седмици )
    Е ти сега какво им каза? Половината ще се чешат там дет не ги сърби и ще се чудят какво си им написал.
  • #20
    2 rate up comment 1 rate down comment
    101 ( преди 4 седмици )
    Наистина ли пропуснахте 1.4тси-150/250н.м.@1400 и Форд ЕкоБууст 2.7 и 3.0 335/410 коня и 560 н.м.@2750 за втория... В края на 2016-та.
  • #19
    9 rate up comment 5 rate down comment
    Янев ( преди 4 седмици )
    Формулата е следната : мощността на даден въртящ вал е равна на произведението от въртящият момент на същия този вал по оборотите му на въртене.Така че при еднаква мощност ако искаме да променим въртящия момент към увеличение трябва да намалим оборотите на въртене.Това важи както за моментна така и за постоянна мощност.Това е закон и важи за всички елементи произвеждащи мощност.
  • #18
    1 rate up comment 0 rate down comment
    До анонимния ( преди 4 седмици )
    Степента на налягане или компресията е за да ноже тая горивна смес да се възпламени!!! Сгъстяването води до нагряване! При бензиновите коли тази компресия е по-ниска защото бензина е по-силно възпламеним. Това, което не достига при компресирането на бензиновата смес го прави искрата от свеща. При дизела нещата са различни, там е на самовъзпламеняване и за това компресията много по висока. Това налягене дето се получава при детонацията няма нищо общо с това дето ти говоря аз. Капиш?