IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Двигателите, които "теглят" най-много

При тези мотори определящ е въртящият момент, а не мощността

Стойностите на мощността и въртящия момент са двата основни параметъра, които дават представа за работата на двигателя. Хората обикновено обръщат повече внимание на първия, като пренебрегват факт, че вторият - въртящият момент, дава на мотора някои от най-важните му характеристики. В наши дни неговата роля става все по-важна заради намаляване на разхода на гориво, от който зависят е вредните емисии. Затова е особено важно постигане на възможно най-добър баланс между двата параметъра.


Ferrari V8


Какво всъщност представлява въртящият момент? Това е силата на въртене, произвеждана от коляновия вал на двигателя. Колкото по-голям въртящ момент има той, толкова по-голяма е способността му да извършва работа. Тъй като въртящият момент е вектор (развива се линейно в определена посока), той се изразява количествено в нютон-метри. Именно той играе основно роля при ускорението на автомобила, докато мощността оказва влияние върху максималната скорост.

С помощта на изданието Motor1 ви представяме двигатели с най-висок въртящ момент, като те са разделени на 4 групи според обема им. В случая са посочени само агрегати с традиционно задвижване, тъй като при хибридите електромоторът оказва значително влияние върху крайните показатели.

Двигателите, които теглят най-много (ГАЛЕРИЯ):


0 от 500
  • #28
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Легасов ( преди 9 месеца )
    До 22 така, и аз мисля че буталото с по-дълъг ход ще произведе по-голям въртящ момент. Ама това с височината на двигателя е малк несериозно. При толкова голям кораб ти какъв двигател очакваш да сложат хД.
  • #27
    9 rate up comment 4 rate down comment
    До22 ( преди 3 години )
    Защо двигателя на кораба дето заседна в суетския канал е 6 метра висок според тебе? Да поясня. Двутактов дизел, 72000+/- конски сили при около 100тина оборота в минута. Въртящия момент не помбя колко беше, но беше нещо огромно. Буталото с биелата са някъде към 3м и тежат 3 тона. (по спомен)
  • #26
    8 rate up comment 4 rate down comment
    До22 ( преди 3 години )
    Давам *** пример. *** на някоя боксова круша от тея с монетите. Свий си ръката в юмрук и одари крушата като засилиш ръката си от 50см от крушата. След това направи същото, но от 1м. Силата, с която ще въздействаш на крушата при 50см ще е по-малка от колкото при 1м. Елементарна физика. Задайте си въпроса защо двигателя на камиона е 460кс,но е 2500Нм. И защо двигателя е толкова висок? Защо корабните двигатели са по 5-6м високи?
  • #25
    9 rate up comment 4 rate down comment
    До22 ( преди 3 години )
    Одеве нямаше как, но са да се върнем на въпроса. Явно е нужно. Диамеръра на буталото и цилиндъра определят кубатурата. Въртящия момент го определят много неща. Тежината на киляновия вал, противотежестите му, и главното хода на буталото!!! При два двигателя 3.0л диаметъра на буталата и цилиндрите е един и същи! Но хода на буталото при дизеловия агрегат е по-голям,и от там идва и по-големия въртящ момент. Разликата не е осезаема, но е достатъчна.
  • #24
    6 rate up comment 3 rate down comment
    До 22 ( преди 3 години )
    "умния", това с по-големия ход!!! Отговора защо си го намери сам!
  • #23
    0 rate up comment 2 rate down comment
    сепуко харакири ( преди 3 години )
    Еее, тия японци страшни бре.
  • #22
    4 rate up comment 10 rate down comment
    до #9 ( преди 3 години )
    Незнайко, ти за термодинамика чувал ли си? Какво става при изгарянето на горивото в цилиндъра? Кое бутало създава по-голям въртящ момент - това с по-голям диаметър или това с по-дълъг ход и защо?Степента на компресия в цилиндъра има отношение единствено към начина на запалване на различните горива, бе ***!
  • #21
    5 rate up comment 1 rate down comment
    До Янев ( преди 3 години )
    Е ти сега какво им каза? Половината ще се чешат там дет не ги сърби и ще се чудят какво си им написал.
  • #20
    2 rate up comment 1 rate down comment
    101 ( преди 3 години )
    Наистина ли пропуснахте 1.4тси-150/250н.м.@1400 и Форд ЕкоБууст 2.7 и 3.0 335/410 коня и 560 н.м.@2750 за втория... В края на 2016-та.
  • #19
    9 rate up comment 5 rate down comment
    Янев ( преди 3 години )
    Формулата е следната : мощността на даден въртящ вал е равна на произведението от въртящият момент на същия този вал по оборотите му на въртене.Така че при еднаква мощност ако искаме да променим въртящия момент към увеличение трябва да намалим оборотите на въртене.Това важи както за моментна така и за постоянна мощност.Това е закон и важи за всички елементи произвеждащи мощност.