IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Изследване показа какви трябва да бъдат електромобилите, за да се купуват

Експерти посочиха трите ключови фактора за успеха на съвременните коли на ток

Компанията Castrol представи резултатите от проучването си, в които показва, как автомобилната индустрия може да ускори разпространението на електромобили. В изследването са участвали експерти от Castrol и BP, а също така и тимът на Jaguar от шампиона във Формула Е.


Volvo XC40 Recharge


Те посочват три ключови фактора, които ще помогнат за масовото внедряване на електромобили. Основният от тях, според изследователите, е цената. Тя трябва да бъде около 36 000 долара, за да може да привлече повече купувачи.

Вторият факт е намаляване на времето зареждане до 31 минути, а третият - пробегът на един електрически автомобил трябва да бъде минимум 469 км.


Volvo XC40 Recharge


Освен това, в анализа на Castrol се посочват и три основни направления, които също ще помогнат за развитието на електромобилите. Това са съвместни разработки на всички етапи от създаването и производството, сътрудничество между инженерите и производителите (съответно доставчици) на оборудване и осигуряване на достатъчно информация на потребителите. Така ще бъдат разсеяни всички неверни представи за колите на ток.

"Всички експерти са на мнение, че масовото внедряване на електромобили може да стане не по-рано от 2030 година", е заключението на доклада. Подобен срок вече обявиха редица производители, които след 9 години ще продават само коли на ток. Подобни планове вече обявиха Jaguar Land Rover, General Motors, Ford, Volvo и Mini.

Снимки: Volvo

0 от 500
  • #35
    7 rate up comment 1 rate down comment
    carpe_diem ( преди 1 месец )
    На улицата пред нас как има стълбове за осветление и за подаване на ток за тролеите? Не може, казваш, на тия стълбове да боднеш контакти за зареждане на коли, както правят от няколко години в белите държави? Щом казваш, значи не може и в България електрички няма да има поради тази причина. Много жалко, щеше ми се да дишаме по-чист въздух, ама не може. А и другото - от утре ако всички коли са електрически. Еми не, няма да е от утре - постепенно става това и у нас ще е една идея по-бавен процес.
  • #34
    5 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Ако пренебрегнем проблема с цената и батериите, то не можем да си затворим очите за проблемният достъп до енергия. За целта до всяка сграда трябва да има поне по две зарядни колонки. Кога ще стане това!?
  • #33
    13 rate up comment 1 rate down comment
    смешки ( преди 1 месец )
    Как па всичките тук пътувате по 2000 км. редовно? Поне малко от малко научете българския, защото прави изключително гнусно впечатление как пишете.
  • #32
    6 rate up comment 9 rate down comment
    Баго ( преди 1 месец )
    Да питам за един преател- всеизвестно е,че в България сме богаташи и 80 процента от нас си купуваме коли втора употреба.То и с дрехите е така ама това друга тема.Добре,че с храната не е -засега.Та като си купим електричка с издухана батерия- КО праЙм и за чии *** ние изобщо?И друго-сегашния ми автомобил - с ДВГ има автономия1000-1200 км и на 500 км. отстояние да са.бензиностанциите трябва да си завършен *** за да останеш без горива.Пита се как ще си планираш пътуването с втора ръка електричка
  • #31
    7 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    500 км е идеален пробег. Въпросът е човек да е сигурен, че има къде да зареди, ако тръгне надалеч. А тая цена от 36 000 долара вече е нещо съвсем друго. Тук през ден пускат в коя държава от ЕС какви коли се купуват и като гледам павечето са от 15 000 евро. Истината е, че електрическите коли ще дойдат. Аз съм за, стига да не са по 36 000 евро. На Европа са и необходими, ако наистистина се минава на ВЕИ, защото се разчита да са част от електроразпределителния грид и да връщат ток при пиковете.
  • #30
    9 rate up comment 2 rate down comment
    смешки ( преди 1 месец )
    Доматите с колците ли ги ядем? Средният пробег на дизеляк е 900 км. Колегата с опорките да вземе малко да прочете нещо. А аз искам да видя как пътува 2000 км. без почивка по европейски пътища без да спира никъде.
  • #29
    9 rate up comment 5 rate down comment
    Ха ( преди 1 месец )
    Иска им се на петролните компание ел. колите да са чак 2030. Ще бъде до 2-4 години.
  • #28
    8 rate up comment 13 rate down comment
    Ала бала портокала ( преди 1 месец )
    ...подмяната ще ви струва минимум половината от цената на батерията, защото ви е бедна фантазията колко кабели има за разкачане и закачане след това.Плюс това трябва да се свали цялото купе на колата за да се оголи шасито на което е разположена батерията,отделно че са много ама много тежки тези батерии. Седмо ще трябва да си поемете разходите по отнасянето на батерията до специално място за рециклиране на тези батерии.Осмо въобще работата с електромобила е един голям к...р,за който още не знаете
  • #27
    5 rate up comment 13 rate down comment
    Ала бала портокала ( преди 1 месец )
    ...Четвърто бъдете сигурни ,че ако първите 2 г минавате по 500 км с едно зареждане,то на третата година ще паднете на 400-450 км,а до 5 г ще паднете на 200-250 км! И питам ва аз вас умни глави такива "И ко прайм ся!?"- пасем тревичка. Пето след петата година ще искате да я продадете, защото пробега е падна значително,ама няма да можете,щото никой не иска кола с пробег 250 км,а една батерия в момента е около 50-60% от цената на електромобила. Шесто подмяната на батерията...
  • #26
    5 rate up comment 17 rate down comment
    Ала бала портокала ( преди 1 месец )
    Ся да ви кажа и аз нещо-аз живея в чужбина и до Бг са ми 1500 км, което означава,че за да съм спокоен ми трява поне 2000 км пробег с едно зареждане. А това дали ще карам без да спра или не си е мой проблем. Аз лично искам поне 2000 км пробег,а не с 500 км да кибича 5 пъти по 2 часа с престой за зареждане. Второ тези автомобили не могат да вдигнат повече от 120 км. Трето нали знаете че тези 500 км пробег са нещо относително,а зимата повярвайте ми всяка батерия се изразходва по-бързо. Четвърто...