V8 двигателите винаги са били символ на мощ, солидна динамика и класа. Този тип двигатели са може би най-разпространените сред машините, които искат да покажат нещо повече на пътя, пистата и дори сред неравните терени. Голям работен обем, позволяващ издръжливост и надеждност, същевременно извличащ и доставящ това, което ви е нужно, прави 8-цилиндровите агрегати предпочитани от повечето автомобилни маниаци.
Но V8 моторите са все по-застрашен от изчезване вид, както и по-големите им събратя с тази компановка. Дори и символни машини на 8-цилиндровата мощ като Mercedes-AMG C63 минават на хибридна система с 4-цилиндров агрегат. И докато все повече производители избират по-малки по обем двигатели, които на свой ред ще изчезнат, отстъпвайки мястото си на електрическата тяга, решихме, че е редно да се отдаде почит на някои от най-великите коли, оборудвани с не по-малко велики V8.
Най-великите автомобили с V8 двигател (ГАЛЕРИЯ)
Daimler SP250 ‘Dart’ е пазарен неуспех, с едва 2650 продадени бройки от 1959 до 1964 г. Извън дизайна, който подлежи най-вече на субективни оценки, но никак не е лош, в автомобила е монтиран превъзходен компактен V8. С дизайн на Едуард Търнър, който е отговорен за някои от най-добрите мотоциклетни двигатели на Triumph, агрегатът с обем 2548 куб. см предлага мощност от 140 к.с. и доставя повече от прилична динамика. Дотолкова прилична, че SP250 дори е поръчан от британската полиция като магистрална патрулна кола.
Може би ако от Daimler (британската компания да не се бърка с производителя на Mercedes) са използвали по-големия 4561-кубиков V8 от Majestic Major, биха могли да пробият в САЩ (както са мечтали) със своя SP250. Все пак не всичко е изгубено - след като Jaguar придобива компанията, малкият двигател се използва в модела Mk2 и по-точно версията V8-250, за която мнозина считат, че се справя доста по-добре от тази с 6-цилиндровия редови мотор.