V8 двигателите винаги са били символ на мощ, солидна динамика и класа. Този тип двигатели са може би най-разпространените сред машините, които искат да покажат нещо повече на пътя, пистата и дори сред неравните терени. Голям работен обем, позволяващ издръжливост и надеждност, същевременно извличащ и доставящ това, което ви е нужно, прави 8-цилиндровите агрегати предпочитани от повечето автомобилни маниаци.
Но V8 моторите са все по-застрашен от изчезване вид, както и по-големите им събратя с тази компановка. Дори и символни машини на 8-цилиндровата мощ като Mercedes-AMG C63 минават на хибридна система с 4-цилиндров агрегат. И докато все повече производители избират по-малки по обем двигатели, които на свой ред ще изчезнат, отстъпвайки мястото си на електрическата тяга, решихме, че е редно да се отдаде почит на някои от най-великите коли, оборудвани с не по-малко велики V8.
Най-великите автомобили с V8 двигател (ГАЛЕРИЯ)
Ранните модели на Corvette се предлагали с избор между 6-цилиндров редови мотор и V8, но именно "small block" версията на агрегата с 8 цилиндъра е в основата на успеха на спортния модел. Налични са били и "big block" двигатели, с обем от 7 литра, но именно по-малкият "осмак" ляга на сърце на ентусиастите и има дълга история, започваща през 1054 година и продължаваща чак до 2003. Това го прави един от най-дълго произвежданите двигатели в историята, като са реализирани над 100 милиона бройки от различните му модификации.
Сред необичайните версии на малкия V8 в Corvette е моторът LT5, който използва двоен разпределителен вал с дизайн на Lotus за модела ZR-1. Двигателят с 4 клапана на цилиндър доставя мощност от 390 до 410 конски сили и се произвежда от 1990 до 1995 година. Произведени са 6939 бройки, като част от тях са за състезателния автомобил Lotus Elise GT1.