fallback

5 основни грешки, които убиват турбомотора

Някои шофьори дори не осъзнават, че с действията си вредят на двигателя

Турбодвигателите набират все по-горяма популярност, което се дължи най-вече на кампаниинте за намаляване на вредните емисии на много места по света., Оказва се обаче, че не всички шофьори знаят, как да се отнасят правилно към този тип мотори и допускат сериозни грешки, с които му нанасят големи вреди.

Особено опасни за турбо-агрегатите са 5 действия на водача. Те се дължат както на незнание, така и на немарливост от страна на собственика или шофьора на автомобила. Избягването на тези грешка спестява посещение в сервиза, което обикновено е много скъпо.

    5 грешки, които убиват турбомотора (ГАЛЕРИЯ):

fallback
  • #15
    До 13 ( преди 3 години )
    Още един глас - смених на 1.6 tdci на форд турбина че беше започнала да просвирва леко на 285 000 км. Това ако е малко...
  • #14
    JDM Turbo Power ( преди 3 години )
    Карам турбо бензин от 5 години. Съветите ми:1.Най-хубавото гориво, което можеш да намериш. Изключение е директното впръскване2.Навременна смяна на масла и филтри с качествени.3.Подходящо загряване на мотора.Това, че темепртатурата на водата е загряла, не значи, че и температурата на маслото е оптимална /трябва му повечко време/.4.След магистрала 30-60 секудни оставяне да поработи на празен ход.5.Никакво ускорение или изкачване в турбо дупка на висока предавка. Връщам предавка-две надол ...
  • #13
    FFF ( преди 3 години )
    "Иначе ресурса на турбото е плачевно малък"Глупости на търкалета пишете. На личния ми автомобил е на 200000 + и си работи перфектно , вземете си ползвайте главите за мислене а не само за равновесие,, Турбо бензина няма да навлезе масово за шир потреба защото разхода на гориво скача сериозно , за разлика от турбо дизела при който пада, Турбо дизела все още няма алтернатива.
  • #12
    Фен ( преди 3 години )
    Забравено е много важно правило - да не се кара на високи обороти на двг, респективно на турбото, когато двигателя не е загрял. Има автомобили, при които за това се грижи електрониката. Иначе ресурса на турбото е плачевно малък.
  • #11
    Гост ( преди 3 години )
    Добре е да се прави разлика между турбо бензин и турбо дизел. При първите нагар почти няма, но нагряването е доста по-голямо. Освен това например 3500 об/мин са ниски за бензиновия мотор, но са високи за дизела.
  • #10
    Sas ( преди 3 години )
    Напълно съм съгласен с точката за прибързаното гасене на мотора, но само шофьори със Старт/Стоп знаят колко трудно изпълнима е тя - за съжаление... Много рядко се сещам да я изключа като спирам след магистрала.
  • #9
    Хаха ( преди 3 години )
    Брех ама и охл*юв ли е цензурна дума вече? Баси,щом и това се цензурира...
  • #8
    Хаха ( преди 3 години )
    **** да се поправя.
  • #7
    Хаха ( преди 3 години )
    До3. Ми търбината е съставена от два "охльова" (така да ги наречем). Студен и топъл. Изпускателния колектор е свързан с топлия охльов и от изгорелите газове се задвижва. Към него е свързан студения охльов, който от едната страна засмуква, а от другата страна нагнетява въздух. "перката" на топлия охльов вече е с подвижни лопарки(променлива геометрия) и като работи двигателя на ниски обороти се затлачват с нагар и блокират. Това води до пренадуване или слабо налягане. От там проблеми с колата.
  • #6
    анонимен ( преди 3 години )
    Е това с оставянето да работи на празен ход нещо не ми се връзвa.Значи всички производители искат да си убият моторите щом имат старт стоп система която гаси мотора буквално на всяко спиране без да изчакват
fallback
Последни