В продължение на няколко десетилетия ГАЗ-21 Волга е най-престижният и мечтан масов автомобил отсам Желязната завеса. Но, както е характерно за съветското индустриално производство, той не предлага особено разнообразие като каросерии, оборудване, дори цветове. В Горкиевския завод са произведени общо 639 478 бройки между 1956 и 1970 година, когато на смяна идва следващото поколение (ГАЗ-24).
В последните години в Русия са особено модерни такива проекти, съчетаващи дизайна на ГАЗ-21 с по-съвременни автомобили - в случая BMW Серия 6. В тази статия обаче става дума за най-редките версии на оригиналната Волга
Парадоксално обаче, животът на "двайсет и единицата" не свършва тогава. Още близо десетилетие спреният официално модел продължава да се прави в т. нар. армейски ремонтни заводи. Тъкмо там започват да се появяват и първите по-екзотични версии. Други пък са допълнителни доработки след слизането от поточната линия. Така или иначе, ето една подборка на ZR на най-редките и непознати модификации на легендарната Волга.
10-те най-редки ГАЗ-21 (ГАЛЕРИЯ):
Съветската промишленост винаги е следвала безсмъртния девиз на Остап Бендер: автомобилът не е разкош, а превозно средство. По тази причина нито една фабрика не може да си позволи серийно производство на такава глезотия като кабриолет. Но за парадни нужди се налага известен брой Волги да бъдат приспособени, за да могат генералите да дефилират пред войските. И тези кабриолети са дело на армейските авторемонтни заводи.