В продължение на няколко десетилетия ГАЗ-21 Волга е най-престижният и мечтан масов автомобил отсам Желязната завеса. Но, както е характерно за съветското индустриално производство, той не предлага особено разнообразие като каросерии, оборудване, дори цветове. В Горкиевския завод са произведени общо 639 478 бройки между 1956 и 1970 година, когато на смяна идва следващото поколение (ГАЗ-24).
В последните години в Русия са особено модерни такива проекти, съчетаващи дизайна на ГАЗ-21 с по-съвременни автомобили - в случая BMW Серия 6. В тази статия обаче става дума за най-редките версии на оригиналната Волга
Парадоксално обаче, животът на "двайсет и единицата" не свършва тогава. Още близо десетилетие спреният официално модел продължава да се прави в т. нар. армейски ремонтни заводи. Тъкмо там започват да се появяват и първите по-екзотични версии. Други пък са допълнителни доработки след слизането от поточната линия. Така или иначе, ето една подборка на ZR на най-редките и непознати модификации на легендарната Волга.
10-те най-редки ГАЗ-21 (ГАЛЕРИЯ):
Дизайнер на оригиналната ГАЗ-21 е Лев Еремеев, който признава, че е ползвал вдъхновение от няколко популярни американски модела от онази епоха, закупени и старателно проучени в Нижни Новгород.
През 1960 Еремеев предлага визия за фейслифт на Волга, така че тя да прилича повече на другото му прочуто творение - ГАЗ-13 Чайка. Но после шефовете на завода преценяват, че такъв рестайлинг ще струва твърде скъпо.