Историята на един от най-прославените японски всъдеходи всъщност започва от... американската армия. През 1950, в разгара на Корейската война американското командване търси начини да осигури достатъчно мобилна техника на съюзниците си в Южна Корея. Япония, която по това време все още е окупирана от американците, изглежда най-подходящата производствена база от гледна точка на логистиката. Щатското военно командване подтиква японските производители да разработят свои офроуд модели, като им гарантира достатъчно поръчки.
"Разработването" се оказва съвсем проста работа - в Toyota просто творчески изкопират доказано успешния Willys Jeep, и са готови с проекта си още в началото на 1951. Японската машина носи името Toyota Jeep BJ, и се задвижва от 3.4-литровия редови мотор тип В на компанията. Японската полиция бързо оценява качествата му и го избира за основен патрулен автомобил.
Твърде скоро обаче Toyota Jeep BJ попада под прицела на юридическия отдел на Willys. Американската компания с основание се оплаква от употребата на името Jeep, което е явно нарушение на запазената й търговска марка. Няма проблеми, отвръщат от Toyota, и просто прекръстват модела си на Land Cruiser - "наземен кръстосвач". Така през 1954 се ражда този емблематичен модел.
Историята на Toyota Land Crusier (ГАЛЕРИЯ):
Първите модели на Land Cruiser живеят по две десетилетия и дори повече. Но през 90-те ожесточената конкуренция принуждава Toyota да ускори малко жизнения им цикъл. През 1998 Серия 80 отстъпва място на новата Серия 100. Промените в дизайна са умерени, но в технологично отношение това е вече съвсем друга кола. Шасито е с 50% по-устойчиво на усуккване, твърдата ос е заменена от независимо предно окачване, а под капака се появява нов 4.7-литров V8 двигател с мощност 230 конски сили. След няколко дребни фейслифта мощността скача до 275 коня през 2006 година.