IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Toyota Land Cruiser: историята на една офроуд легенда

Родена по поръчка на американското командване и с цената на явна кражба, 70 години по-късно тази кола продължава да ни удивлява

Историята на един от най-прославените японски всъдеходи всъщност започва от... американската армия. През 1950, в разгара на Корейската война американското командване търси начини да осигури достатъчно мобилна техника на съюзниците си в Южна Корея. Япония, която по това време все още е окупирана от американците, изглежда най-подходящата производствена база от гледна точка на логистиката. Щатското военно командване подтиква японските производители да разработят свои офроуд модели, като им гарантира достатъчно поръчки.
    

Toyota Land Cruiser 80, офроуд
  
    
"Разработването" се оказва съвсем проста работа - в Toyota просто творчески изкопират доказано успешния Willys Jeep, и са готови с проекта си още в началото на 1951. Японската машина носи името Toyota Jeep BJ, и се задвижва от 3.4-литровия редови мотор тип В на компанията. Японската полиция бързо оценява качествата му и го избира за основен патрулен автомобил.

Твърде скоро обаче Toyota Jeep BJ попада под прицела на юридическия отдел на Willys. Американската компания с основание се оплаква от употребата на името Jeep, което е явно нарушение на запазената й търговска марка. Няма проблеми, отвръщат от Toyota, и просто прекръстват модела си на Land Cruiser - "наземен кръстосвач". Така през 1954 се ражда този емблематичен модел.
   
    
Историята на Toyota Land Crusier (ГАЛЕРИЯ):

 

0 от 500
  • #14
    0 rate up comment 3 rate down comment
    ПЕРНИК ( преди 1 година )
    До всички *разбирачи* в автомобилите - САЩ са откраднали Технологии от руски инженери .
  • #13
    0 rate up comment 9 rate down comment
    Смотаняци ( преди 3 години )
    Toyota от доста време използва двигатели на BMW .повечето японски автомобили използват електроника на Bosch и компоненти на ZF. Серийните им двигатели са архаични немогат да покриват екологичните норми, затова използват немски и френски дизели. Инфинити над 10 години използва двигатели на рено v6.На старите нисани примерно 2000 г. 3.0D.i нафтовата помпа е Bosh .
  • #12
    2 rate up comment 10 rate down comment
    сепуко харакири ( преди 3 години )
    В историята на японското автомобилостроене има три неща, кражби, кражби и пак кражби.А на разбирача отдолу да му кажа, че световният лидер в автомобилна електроника се нарича Бош.Една много авторитетна японска фирма, която заедно с други японски фирми като Хела, Осрам, Варта са на върха на японската индустрия.
  • #11
    13 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    Като говорим за нови технологии всички знаем какво е японска електроника и какво германска? Едното е световния номер 1,а германската почти не съществува. Фактът е ,че самите германски марки ползват японска електроника. В 21 век, векът на електрониката японците са пълновластни господари на новите технологии. Просто електрониката измести *** и менгемето като основа на автомобила. Въпреки че и механично японските автомобили са по-здрави от германските поне от 50 години насам.
  • #10
    14 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    Докато в Япония се ползват автобуси,камиони и автомобили на водород хибридни, тук в Европа върхът на технологията спира с Ман на метан! Технологична бездна!
  • #9
    8 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    Какво трябва да се утвърждават японските марки??? Тйота е най-утвърдената марка в света не само като продажби, не само като здравина, ами и като пазарна капитализация,а тя включва далновидността на компанията, предлаганите технологии, иновативността и др. показатели. Общо взето тези,които трябва да се доказват са германските марки,защото са поне 15 години назад технологично зад японските марки. Пак ще споделя - в Япония масово се ползват автобуси на водород хибриди, тук в Европа върха на техни ...
  • #8
    7 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    Мазда предтави фундаментално нов двигател бензинво ,който работи с компресия. Инфинити-Нисан представиха двигател в променлива компресия. Германците абсолютно нищо ново не са представили от десетилетия като задвижване. Общо взето са се окопали в морално остарелите бензинови и дизелови двигатели, докато не ги уловиха в измама именно с дизелови двигатели. Оттогава чинно си плащат на Санио да им разработват и доставят батерии за електрички.
  • #7
    8 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    Хахахахахаха, всички модерни автомобилни технологии идват от Япония! Това не ти е 60-те години на 20 век. Сега вече най-много патенти имат японците и всички фундаментални автомобилни технологии идват от Япония,а германеца копира с 10-15 години закъснение,както първо стана с Хибридите, както сега става с водородните хибриди, където БМВ след провала на собствените си инженерни разработки плаща на Тойота за да има свой водороден модел! Мерцедес също се провалиха. Мазда представи фундаментално нов
  • #6
    6 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    Кой какво копира не знам, уж да пестят от разработки, а като гледам цените на колите, накрая пак ние го отнасяме. Всички са маскари, нямат наяждане.
  • #5
    10 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    Защо тук никой не коментира как са копирали германците колите си и в частност фолксваген, първата им кола Костенурката е копирана Татра. Фолксваген Костенурка или бръмбар не е авторска инженерна работа на германски инженери,а прекопирана чешка кола. Хитлер окупира Чехословакия и забранява Татра да произвежда колите си за сметка на Фолксваген.