Електрификация, нови технологии за свързаност, автономия на автомобилите, бързо развиващи се нови компании, глобална пандемия, Брекзит, недостиг на полупроводници, променящи се навици на потребителите, блокиране на Суецкия канал - списъкът с краткосрочни и дългосрочни предизвикателства пред автомобилната индустрия днес е обширен повече от всякога. На момента той граничи с фарса, но е потенциално разрушителен, особено за някои производители.
Кои компании са най-силно застрашени? Според британското издание, тези проблеми се отразяват особено зле на луксозните производители. Пет от тях в момента се намират на ръба и може сериозно да пострадат, ако обстановката не се нормализира, което изглежда невъзможно, поне към момента. Кои са те?
Премиум-марките, които са в сериозна опасност (ГАЛЕРИЯ):
В момента Jaguar има цел без видим план. Решението за превръщането на марката в производител на електромобили в кратък срок - 2025 година, намеква за опит за възкресение, който може и да е последен. През 2020 година Jaguar е продал по-малко коли (102 494), отколкото BMW 3-Series само в Европа (118 369).
Ръководството на британския бранд явно смята, че планът за електрификация ще успее, но той все още не е готов. Платформата за бъдещите модели на ток трябва да бъде създадена с чужда помощ - най-вероятно на китайска фирма, но тя трябва да бъде брилянтна, за да може Jaguar да тръгне нагоре.