Когато кажем "Supra", почти никой не си представя текущото пето поколение на японския модел, което е на практика леко трансформирано BMW Z4 и се прави на същата поточна линия в завода на Magna Steyr в Грац, на която и баварският му братовчед.
И също така никой не си спомня за първите две генерации, родени през 70-те и 80-те, които бяха просто модификации на тогавашната Celica. Третото поколение (A70), дебютирало през 1986 вече като напълно отделен модел, заслужава своето място в историята. Но въпреки това девет десети от автомобилните фенове при името Supra си представят именно четвъртата генерация - А80, произвеждана между пролетта на 1993 и лятото на 2002 година.
За огромното мнозинство това е колата, карана от Пол Уокър в оригиналния "Бързи и яростни". Но за истинските познавачи Supra IV е прочута най-вече с легендарния 2JZ - може би най-великия двигател, създаван някога от Toyota.
15 факта за митичната Supra (ГАЛЕРИЯ):
С дебюта на четвъртата генерация Supra прави видима стъпка нагоре в йерархията. Базовата цена за третото поколение е 25 280 долара. Четвъртото започва от 33 900. Но пък и е отчетливо по-бързо. В тестовете на реномираното Car & Driver турбо версията прави 0-96 км/ч за 4.6 секунди - по-бързо от машини като тогавашния най-мощен Chevrolet Corvette, Nissan 300ZX Turbo, и даже Honda NSX. Supra прави драг на четвърт миля за 13.1 секунди.