Когато кажем "Supra", почти никой не си представя текущото пето поколение на японския модел, което е на практика леко трансформирано BMW Z4 и се прави на същата поточна линия в завода на Magna Steyr в Грац, на която и баварският му братовчед.
И също така никой не си спомня за първите две генерации, родени през 70-те и 80-те, които бяха просто модификации на тогавашната Celica. Третото поколение (A70), дебютирало през 1986 вече като напълно отделен модел, заслужава своето място в историята. Но въпреки това девет десети от автомобилните фенове при името Supra си представят именно четвъртата генерация - А80, произвеждана между пролетта на 1993 и лятото на 2002 година.
За огромното мнозинство това е колата, карана от Пол Уокър в оригиналния "Бързи и яростни". Но за истинските познавачи Supra IV е прочута най-вече с легендарния 2JZ - може би най-великия двигател, създаван някога от Toyota.
15 факта за митичната Supra (ГАЛЕРИЯ):
Изцеждането на максимума от героичния трилитров мотор е довело дотам, че днес на пазара има стотици Supra с мощност над 1000 коня. Това не е проблем: именно здравината на мотора и издръжливостта му на високи натоварвания превърна тази кола в легенда. По-рискови обаче са сравнително новите модификации, със съвременни турбокомпресори, които качват драстично въртящия момент още при ниски обороти. Това вече е убийствено за мотовилки и прочие.
Скоростните кутии при Supra са корави, но диференциалът Torsen с ограничено приплъзване не може да понася прекомерни шокове.