Когато кажем "Supra", почти никой не си представя текущото пето поколение на японския модел, което е на практика леко трансформирано BMW Z4 и се прави на същата поточна линия в завода на Magna Steyr в Грац, на която и баварският му братовчед.
И също така никой не си спомня за първите две генерации, родени през 70-те и 80-те, които бяха просто модификации на тогавашната Celica. Третото поколение (A70), дебютирало през 1986 вече като напълно отделен модел, заслужава своето място в историята. Но въпреки това девет десети от автомобилните фенове при името Supra си представят именно четвъртата генерация - А80, произвеждана между пролетта на 1993 и лятото на 2002 година.
За огромното мнозинство това е колата, карана от Пол Уокър в оригиналния "Бързи и яростни". Но за истинските познавачи Supra IV е прочута най-вече с легендарния 2JZ - може би най-великия двигател, създаван някога от Toyota.
15 факта за митичната Supra (ГАЛЕРИЯ):
При тази Supra няма особени проблеми с ръжда - отчасти заради качеството на изпълнението, отчасти и заради факта, че тези машини са твърде ценени, за да се карат в сняг и сол. Но понеже през останалото време се карат твърде злодейски, купувачите трябва да внимават много за зле заличени следи от удари.
Съветът на експертите е да се търсят по-скоро бройки в добра кондиция, отколкото в оригинално състояние. Ако колата е оригинална, но с твърде износени компоненти, подмяната им вече струва доста скъпо. Смяната на таблото например излиза 4000 долара. Почти всичко - прозорци, лайстни и пр. - трябва да се поръчва специално.