Съветската автомобилна промишленост, с която по-големите от нас са отраснали, не се отличаваше с необикновено многообразие. Но въпреки това си имаше своята строга йерархия. Тя започваше с най-достъпните модели, като ЗАЗ-968 и Москвич.
Бронираната версия - ЗИЛ-41052, с дебели 4 см стъкла и тегло 5.5 тона
После идваше най-масовият съветски автомобил в историята - ВАЗ-2101 Жигули. Само по-отговорните другари и нелегалните "частници" можеха да мечтаят за ГАЗ-24 Волга. А до ГАЗ-13 Чайка се докосваха само няколкостотин високопоставени партийци. Но над всички тях стоеше друг модел на друга марка: върховният автомобил на СССР и изобщо на целия Източен лагер. На предния му капак стоеше логото на ЗИЛ, московския "Завод имени Лихачева".
13 любопитни факта за ЗИЛ-4104 (ГАЛЕРИЯ):
Промените действително се виждат с просто око: висока, масивна радиаторна решетка, издължен силует, внушителен 7.7-литров V8 двигател с мощност 315 конски сили. Благодарение на последното ЗИЛ-4104 e най-бързият от серийно произвежданите съветски автомобили - развива 190 км/ч. Освен това получава тристепенна, вместо двустепенна автоматична трансмисия.
На снимката е пред прословутото здание на улица Грановски номер 3, в което са живели много от държавните ръководители на СССР