Съветската автомобилна промишленост, с която по-големите от нас са отраснали, не се отличаваше с необикновено многообразие. Но въпреки това си имаше своята строга йерархия. Тя започваше с най-достъпните модели, като ЗАЗ-968 и Москвич.
Бронираната версия - ЗИЛ-41052, с дебели 4 см стъкла и тегло 5.5 тона
После идваше най-масовият съветски автомобил в историята - ВАЗ-2101 Жигули. Само по-отговорните другари и нелегалните "частници" можеха да мечтаят за ГАЗ-24 Волга. А до ГАЗ-13 Чайка се докосваха само няколкостотин високопоставени партийци. Но над всички тях стоеше друг модел на друга марка: върховният автомобил на СССР и изобщо на целия Източен лагер. На предния му капак стоеше логото на ЗИЛ, московския "Завод имени Лихачева".
13 любопитни факта за ЗИЛ-4104 (ГАЛЕРИЯ):
ЗИЛ-4104 държи и рекорда за най-много превозвани лидери. На моделите преди него се пада само по един генерален секретар, докато в тази кола са се качвали цели четирима.
Разработването на 4104 започва през 1975 година - първо под името ЗИЛ-115, но после инженерите преценяват, че при толкова сериозни промени колата заслужава изцяло ново наименование.
На снимката: ЗИЛ 4104 в двора на Кремъл