Историята на Vespa, чиито безпогрешна форма и типичен италиански дух не могат да бъдат сбъркани, винаги е била съпътствана с опити за имитация. Да, много компании за били вдъхновени от легендарната марка, но някои копирания стават прекалено дразнещи.
Lambretta, роден през 1947 г., година след скутера, е първият съперник, който залага всичко, за да коригира "дефектите" на Vespa. И трябва да бъде похвален.
Но истинските клонинги не липсват. Като съветската Viatka VP 150, сглобявана между 1957 и 1966 г. от Vpmz (на горната снимка). Очевидно става въпрос за кражба без лиценз на Vespa GS 150, по-малко мощно копие с по-дебела ламарина. Това прави соц скутера тежък, но не пречи да бъде произведен в над 290 000 екземпляра, запазени за вътрешния пазар.
Има и случаи, като тези на индийските компании Bajaj и Lml , партньори на Piaggio за производство на Изток. След края на споразумението продължават да сглобяват модели, напълно подобни на оригиналната Vespa PX. Финансовата полиция в Италия още конфискува марки, изващи предимно от Китай, които имитират буквално оригинала.
10 скутера, които копират Vespa (ГАЛЕРИЯ)
Има стил, който, без да е твърде близък до дизайна на Vespa, се характеризира с типични елементи на италианската школа от петдесетте и шестдесетте години. Произвежда се в Япония и Тайван от 2018 г. във версии 50 и 125 кубика, а в момента се предлага и в електрическия вариант E-Vino. Yamaha го смята за знак на почит към ретро италианския дизайн, съчетан с модерни японски технологии и надеждност.
Електрическият вариант е оборудван със сменяема 50 V литиево-йонна батерия, тежаща само 6 kg, презареждаща се за приблизително 3 часа чрез 100 V домашно захранване. Пълното зареждане ви позволява да изминете до 32 км, което може да се удвои чрез закупуване на втора батерия, която винаги може да се постави под седлото. Цените започват от 286 000 йени, т.е. приблизително 1700 евро, но няма планове за внос в Европа.