Съветската автомобилна промишленост, с която по-големите от нас са отраснали, не се отличаваше с необикновено многообразие. Но въпреки това си имаше своята строга йерархия. Тя започваше с най-достъпните модели, като ЗАЗ-968 и Москвич.

Бронираната версия - ЗИЛ-41052, с дебели 4 см стъкла и тегло 5.5 тона
После идваше най-масовият съветски автомобил в историята - ВАЗ-2101 Жигули. Само по-отговорните другари и нелегалните "частници" можеха да мечтаят за ГАЗ-24 Волга. А до ГАЗ-13 Чайка се докосваха само няколкостотин високопоставени партийци. Но над всички тях стоеше друг модел на друга марка: върховният автомобил на СССР и изобщо на целия Източен лагер. На предния му капак стоеше логото на ЗИЛ, московския "Завод имени Лихачева".
13 любопитни факта за ЗИЛ-4104 (ГАЛЕРИЯ):
ЗИЛ-41045 e и най-рядката от съветските правителствени лимузини - от него са произведени само 43 бройки. Днес са колекционерска рядкост и цените им постоянно растат. В момента се продава екземпляр в далеч не идеално състояние за 37 милиона рубли, или около 410 000 евро.


41