Съветската автомобилна промишленост, с която по-големите от нас са отраснали, не се отличаваше с необикновено многообразие. Но въпреки това си имаше своята строга йерархия. Тя започваше с най-достъпните модели, като ЗАЗ-968 и Москвич.

Бронираната версия - ЗИЛ-41052, с дебели 4 см стъкла и тегло 5.5 тона
После идваше най-масовият съветски автомобил в историята - ВАЗ-2101 Жигули. Само по-отговорните другари и нелегалните "частници" можеха да мечтаят за ГАЗ-24 Волга. А до ГАЗ-13 Чайка се докосваха само няколкостотин високопоставени партийци. Но над всички тях стоеше друг модел на друга марка: върховният автомобил на СССР и изобщо на целия Източен лагер. На предния му капак стоеше логото на ЗИЛ, московския "Завод имени Лихачева".
13 любопитни факта за ЗИЛ-4104 (ГАЛЕРИЯ):
След смъртта на Брежнев през 1982 начело на държавата застава бившият шеф на КГБ Юрий Андропов. По негово време, през 1983, се появява модифицираната версия на лимузината, наречена ЗИЛ-41045. Разликите не са кой знае какви - хром по решетката, нови брони и светлини.
Андропов обаче не се радва дълго на новата си придобивка - той прекарва последните месеци от живота си в болницата, а през 1984 в ЗИЛ-а вече се вози наследникът му Константин Черненко. А година по-късно - и Михаил Горбачов.
На снимката е Константин Черненко, предпоследният генерален секретар на КПСС.


41