Съветската автомобилна промишленост, с която по-големите от нас са отраснали, не се отличаваше с необикновено многообразие. Но въпреки това си имаше своята строга йерархия. Тя започваше с най-достъпните модели, като ЗАЗ-968 и Москвич.

Бронираната версия - ЗИЛ-41052, с дебели 4 см стъкла и тегло 5.5 тона
После идваше най-масовият съветски автомобил в историята - ВАЗ-2101 Жигули. Само по-отговорните другари и нелегалните "частници" можеха да мечтаят за ГАЗ-24 Волга. А до ГАЗ-13 Чайка се докосваха само няколкостотин високопоставени партийци. Но над всички тях стоеше друг модел на друга марка: върховният автомобил на СССР и изобщо на целия Източен лагер. На предния му капак стоеше логото на ЗИЛ, московския "Завод имени Лихачева".
13 любопитни факта за ЗИЛ-4104 (ГАЛЕРИЯ):
Леонид Брежнев бил сериозен почитател на автомобилите и честичко избирал сам да шофира, за ужас на охраната си. Когато на публични събития се налагало да бъде возен, предпочитал да сяда на предната седалка, до шофьора.
Впрочем позицията на шофьора е необикновено тясна и неудобна - ясен знак, че в тази кола важният човек е друг.


41