Повечето шофьори имат най-обща представа как функционира акумулаторът, и как да подадат ток, ако той неочаквано падне. Но малцина са онези, които разбират технологията на батериите в детайли. Не помага и фактът, че е пълно с всевъзможни митове за акумулатора - нелепи, но твърде устойчиви. Колегите от изданието ZR се опитват да оборят веднъж завинаги някои от най-популярните.
10 мита за акумулаторите, в които мнозина вярват (ГАЛЕРИЯ):
Мит 6: Акумулатор и батерия е едно и също
Всъщност първоначално това са били два различни термина. Електрическият акумулатор представлява, най-общо, два електрода в електролитен разтвор. А батерията е сбор от такива акумулатори, съединени един към друг. Масовите 12-волтови автомобилни батерии съдържат по шест електрически акумулатора (разговорно "клетки"), съединени постоятелно. Разбира се, отдавна сме свикнали да наричаме тези батерии "акумулатори", без някой да се впечатлява от това.
Капацитетът на всяка отделна клетка е равен на капацитета на цялата батерия - ако тя е 75 ампер-часа, значи и капацитетът на всеки отделен елемент е пак толкова. Но енергията на батерията е шест пъти по-висока от тази на съставляващите я компоненти, защото те се сумират.
Всъщност първоначално това са били два различни термина. Електрическият акумулатор представлява, най-общо, два електрода в електролитен разтвор. А батерията е сбор от такива акумулатори, съединени един към друг. Масовите 12-волтови автомобилни батерии съдържат по шест електрически акумулатора (разговорно "клетки"), съединени постоятелно. Разбира се, отдавна сме свикнали да наричаме тези батерии "акумулатори", без някой да се впечатлява от това.
Капацитетът на всяка отделна клетка е равен на капацитета на цялата батерия - ако тя е 75 ампер-часа, значи и капацитетът на всеки отделен елемент е пак толкова. Но енергията на батерията е шест пъти по-висока от тази на съставляващите я компоненти, защото те се сумират.